עמיר פרץ, השר להגנת הסביבההפוליטיקאי הראשון שמביע עמדה בעניין פשיטת הרגל, האפשרית, של בטר פלייס, הוא השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. "זהו פרויקט לאומי שמבטיח עתיד נקי וירוק יותר. הסגירה תביא לפגיעה בציבור העובדים ותגרום לנזק חמור לאלה שהאמינו בפרויקט החדש וימצאו עצמם לפני שוקת שבורה. מדינת ישראל תרמה את חלקה למכוניות החשמליות בכך שהן כמעט פטורות ממס קנייה. יש לעשות מאמץ נוסף כדי להציל את הפרויקט."
לדבריו, הוא מתכנן לפנות להנהלת החברה לישראל על מנת למנוע את סגירת בטר פלייס. "אני קורא לחברה לישראל לעכב את ההחלטה על הסגירה עד להידברות בנושא." דירקטוריון החברה לישראל, בעלת השליטה בבטר פלייס, צפוי להכריע בעניין ביום רביעי הקרוב.

על פי העיתונות הכלכלית, ב-5 השנים האחרונות, מאז הוקמה חברת בטר פלייס (בנובמבר 2007) ועד סוף 2012, צבר המיזם הפסדים של 812 מיליון דולר – יותר מחציתם בשנה האחרונה. בסוף מרץ, ספגה החברה "הערת עסק חי", אבל התקופה הכלכלית הגרועה ביותר הייתה ברבעון הרביעי כשבטר פלייס רשמה הפסד של 251 מיליון דולר.

בעלת השליטה העיקרית במיזם בטר פלייס היא החברה לישראל עם 29% ממניות החברה, אך היא אינה לבדה בסירה. יחד עימה נמצא את עידן עופר עצמו, הבנקים הזרים HSBC ומורגן סטנלי, ותאגיד הענק האמריקני ג'נרל אלקטריק. סה"כ לאורך כל התקופה השקיעו החברות בבטר פלייס סכום של כ-850 מיליון דולר.