בטר פלייס
בתום תקופה ארוכה של שמועות, חילופי מנכ"לים ובכירים בהנהלה וצמצום בכוח האדם, נראה שהפעם יורד השאלטר על החלום החשמלי המקומי. חברת בטר פלייס הגישה היום בקשה לפירוק ולמינוי מפרק זמני, במה שנראה כצעד אחרון ועצוב למדי של סיפור המכונית החשמלית המקומי. בבקשה ציינה החברה, כי לאור אי הצלחת סבב גיוס הממון האחרון ולנוכח היעדר משאבים מספקים להמשך פעילותה היא מבקשת את עזרת בית המשפט על מנת להבטיח לעובדים, ללקוחות ולבעלי החוב את מימוש הזכויות באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו.

"זהו יום קשה עבור כולנו", מצותת דן כהן, מנכ"ל החברה, בהודעה לעיתונות. "הלכנו דרך ארוכה מתוך מטרה להגשים חזון עולמי. מתחילת דרכה הייתה בטר פלייס פורצת דרך בתחום התשתית לרכב חשמלי והשלימה בהצלחה את פיתוח הטכנולוגיה והתשתית. מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בה מכונית חשמלית יכולה לנסוע ללא הגבלה. לצערנו, אחרי שנה בשלב המסחרי, נוכחנו כי למרות שביעות הרצון הרבה של הלקוחות מהמוצר, הוא לא התקבל בצורה מספקת בציבור הרחב ולא זכה לרוח גבית מספקת מיצרניות הרכב".

"על רקע נסיבות אלה, נכשל ניסיון הגיוס האחרון. בחודשים האחרונים עשתה הנהלת החברה כל אשר על ידה, על מנת להמשיך ולהפעיל את החברה. היום, מתוך אחריות ומחויבות לעובדי החברה ללקוחותיה ולנושים, לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה למנות מפרק זמני. אנו נבקש מהמפרק הזמני, כי ייתן את דעתו לאלתר לפיצוי לקוחות החברה ועובדיה והמשך הפעלת הרשת."

"זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח". נאמר על ידי דירטוריון החברה. עדיין לא ברור כמובן מה יקרה לרוכשי המכונית הפרטיים או ציי רכב (הרוב המכריע של הרכישות), כמו גם לרשת תחנות החלפת הסוללות ובשלב זה השאלות רבות מהתשובות.