רנו טווין-ראן קונספט
בעברה הלא-רחוק התאפיינה רנו, בין השאר, במכוניות קטנות וספורטיביות עם מנוע מרכזי-אחורי, מראה כוחני וביצועים תואמים. אז היו אלה ה-5 טורבו האייקונית, ולאחר מכן גם קליאו V6 שהציגה תצורה דומה. כעת מציגה היצרנית הצרפתית הומאז' לאותם סמלים עם מכונית קונספט קטנה בשם טווין-ראן (Twin'Run). היא חולקת מאפיינים רבים עם מכונית קונספט אחרת באותה הסדרה – הטווין-זי (Twin'Z) הקטנה שהוצגה לפני כחודש.
כשאנחנו אומרים חולקת, אנחנו מתכוונים שהן דומה. גם המידות קרובות ועומדות על 368 ס"מ לאורך, 175 לרוחב (ללא מראות הצד) ו-149.3 ס"מ לגובה. זה אומר שהיא קצת (5 ס"מ) יותר ארוכה, קצת (עוד כ-5 ס"מ) יותר רחב ובערך באותו הגובה. רנו לא מפרסמת מה בסיס הגלגלים, אבל אם הקשר בין השתיים אכן כזה עמוק, הרי שזה עומד על כ-250 ס"מ. בכך מתקבלת מכונית קטנה וכמעט נטולת סרחי עודף. כאן, בערך, נגמר הדימיון בין השתיים. במקרה של הטווין-ראן, קל מאוד לזהות בעיצוב מי היא ומה היא מנסה להעביר.

הטווין-ראן אנרגטית כמו העיצוב שלה. מאחורי המושבים, אך לפני הציר האחורי, ממוקם מנוע V6 ששייך לשותפות רנו-ניסאן ומשווק אצלנו בניסאן מוראנו, ובעולם גם ברנו לגונה, לאטיטיוד ועוד. נפח המנוע הוא 3.5 ליטר וההספק עומד כאן על 320 כ"ס ב-6,800 סל"ד לצד 38.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים סיקוונסיאלית שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. כדי לאזן את המכונית ואת המשקל שלה, הוצבו מיכל הדלק, המצנן והמערכת ההידראולית מתחת למכסה המנוע מלפנים. שלדת צינורות ומרכב מחומרים קלים תורמים למשקל כולל של 950 ק"ג. התוצאה היא ביצועים מרשימים למדי עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מירבית של 250 קמ"ש.
רנו טווין-ראן מסתכלת על העבר ומרמזת על העתיד (וידאו)
צילום: מנהל

רנו הציגה את הטווין-ראן אתמול (א') במסגרת אירועי הפורמולה 1 במונאקו. המרוץ המפורסם ברחובות העיר היווה במה מתאימה למכונית עם DNA ושושלת של ספורט מוטורי צרפתי. למרות שזה בכלל לא בצרפת. המכונית הוצגה כשהיא נהוגה על-ידי נהג הפורמולה 1 שארל פיק, שפרש אתמול מהמרוץ עקב שריפה במנוע.