לקסוס IS החדשה
"ברור שהייתי מעורב בפיתוח של הרבה דגמים" אומר ג'וניקי פורויאמה (Junichi Furuyama), ראש פרוייקט ה-IS אשר חתום על מספר דגמי SUV גדולים ומצליחים של טויוטה בארצות הברית כמו גם על היאריס. "כמובן שהניסיון שצברתי משפיע על פיתוח ה-IS החדשה. אני מרגיש שהדבר החשוב הוא הדימוי והתחרותיות של אותו דגם שאני מפתח ולכן אני תמיד עושה את המאמץ להיות התחרותי ביותר בפלח. ובכלל ב-IS החדשה היה חשוב לנו לשפר את התחרותיות"

לקסוס מצליחה יותר בארה"ב אבל ב-IS אתם מדברים הרבה על אירופה. אז איזו יבשת יותר חשובה?
"מבחינת מכירות מחצית מהמכוניות האלה ימכרו בצפון אמריקה אז החשיבות ברורה. אבל המטרות שלנו הן ב.מ.וו, מרצדס ואודי אז אנחנו צריכים לבנות רכב שיתחרה איתן באירופה. אנחנו בודקים את האירופאים אבל רוצים להצליח גלובאלית".
סודות התשוקה של לקסוס
צילום: מנהל

מה למדתם מהדגם הקודם והיכן נמצא השיפור הגדול?
"מבחינת עיצוב הדגם היוצא היה מצליח מאוד ולכן נשענו על הקו שלו אבל הוספנו אגרסיביות. מבחינת ניהוג ניסינו להוסיף הנאה כי פיגרנו אחרי ה-3 של ב.מ.וו. מבחינת פנים התמקדנו במרחב מאחור היות והמגמה העולמית היא יותר מקום. זה לא היה קשה כי מבחינת בסיס לקסוס IS החדשה מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של ה-GS".

מי הייתה אמת המידה שלכם?
"כיוון שהתמקדנו במיוחד בהנאה מנהיגה אמת המידה שלנו הייתה סדרה 3 היוצאת של ב.מ.וו".

לאן יתפתח הדגם הזה בעתיד?
"אנחנו מתבוננים בלקסוס ורוצים לעשות אותה יותר נחשקת דרך גרסאות נוספות שאין כרגע בהיצע".

אז מתי נראה את גרסת הקופה?
"ה-LF-CC קונספט (שהוצגה בתערוכת פריז 2012 א.ש) היא מכונית תצוגה שבוחנת רעיון של IS קופה ועימה אנו רוצים לבדוק את תגובות הקהל. התגובות נהדרות אבל עוד לא אמרנו מתי נביא אותה לשוק. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים גם גרסה מאוד אמוציונאלית אבל אני לא אדבר כאן על הקופה או על ה-ISF".
סודות התשוקה של לקסוס
צילום: מנהל
ה-IS ברמת גימור F

איזה נתח תיקח הגרסה ההיברידית?
"אירופה מורכבת מהרבה מדינות אז קשה לצפות בדיוק. עם ההיברידית נוכל לקבל פיצוי על היעדר מנוע דיזל שכרגע אינו מתוכנן. יהיו שווקים בהם כלל לא תשווק גרסת הבנזין".

האם נראה מנועי טורבו קטנים כמו אצל המתחרים האירופאים?
"בגלל שלאירופאים אין היבריד הם מקטינים נפח מנוע ומוסיפים מגדש. זה נראה כמו מגמה אבל בסופו של דבר זה רק הם ויש גבול למה שניתן לעשות עם זה .זה פיתרון קצר טווח. בסוף הם יצטרכו ללכת להיברידי".