יונדאי HCD-14 ג'נסיס קונספט
כן, יש כזו למרצדס, לאודי וגם לב.מ.וו. זו כמובן סיבה מספיק טובה לכך שגם יונדאי תרצה דגם שכזה. על מה אנחנו מדברים? על מכונית בתצורת קופה 4 דלתות – תצורה ההופכת פופולאריות יותר ויותר ונראית כהכרח כמי שרוצה להתמודד בפלח היוקרה.

לאחר טיזר שהוצג בשבוע שעבר, חושפת יונדאי בתערוכת דטרויט את ה-HCD-14 – מכונית קונספט הרומזת לא רק על העובדה כי ג'נסיס חדשה כבר נמצאת בפתח (הדור הנוכחי הוצג ב-2007), אלא גם על התצורה של מכונית הפאר הקוריאנית. לא נתעכב על מראה המכונית, ונסתפק בציון שתי נקודות: 1. הקונספט ממשיך את פילוסופיית העיצוב של יונדאי, הנקראת ('פיסולים זורמים', Fluidic Scuplture). 2. רק לפני ימים אחדים מונה פיטר שרייר, לראש מחלקת העיצוב ביונדאי. כלומר, על המעצב המוערך לא רק שהוטלה משימת העיצוב של קיה עם תפיסת העיצוב שלה (הנקראת 'הפשטות של הקו הישר'), אלא גם את פילוסופיית העיצוב של יונדאי, ומשימת ההפרדה בין שתי היצרניות הפועלות בשיתוף. מה זה אומר לגבי הדגם הסדרתי של הג'נסיס? נחכה ונראה. ועם כבר מדברים על הדגם הסדרתי, הקונספט מציג דלתות אחוריות הנפתחות לאחור (דלתות התאבדות) שספק אם יגיעו לפס הייצור.

בתוך המכונית נמצא שלל מערכות נוחות ואבזור כמו תצוגה עלית תלת ממדית ומערכת עקיבה אחרי עיני הנהג (בדומה למערוכת שמירה על ערנות במרצדס, לקסוס ואחרות). אבל אולי הפריט החשוב ביותר הוא מערכת זיהוי תנועה בחלל האוויר. בדומה לסמארטפון גם כאן תוכלו להפעיל את מערכת הבידור, ניווט, אוורור/מיזוג בעזרת נפנוף אצבע בחלל תא הנוסעים. נכון שמערכת דומה תמצאו גם ביגואר, אך שם היא שולטת על התאורה הפנימית ופתיחת תא הכפפות בלבד.
גם יונדאי רוצה קופה 4 דלתות (וידאו)
צילום: מנהל

עבור הקונספט ביונדאי מדברים על שלדה קשיחה יותר מבעבר, והגה חשמלי בעל תגבור משתנה שלטענת היצרנית "יגביר את חווית הנהיגה". לצורך כך המכונית גם רוכבת על חישוקים גדולים הבנויים מתרכובת של סיבי פחמן וסגסוגת אלומיניום העוטים צמיגים בפרופיל נמוך (ללא ציון מידות ומספרים). ביונדאי גם מדברים על מתלה רב חיבורים מלפנים ומאחור ושלל אפשרויות שיעמדו לרשות הנהג כדי לשנות התנהגות הרכב.

בקדמת הרכב נמצא את אותה יחידת כוח המניעה כיום את דגמי הג'נסיס (סדאן וקופה). מדובר במנוע 'טאו' של היצרנית: V8 בנפח 5.0 ליטר ההזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומניע את הגלגלים האחוריים. יונדאי אינה חושפת אפילו מספר אחד הנוגע לנתוני או ביצועי המכונית, אז נסתפק בציטוט הנתונים מהדור הנוכחי של הג'נסיס: 435 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 ב-5.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.