והזוכה היא...
אין חדש תחת הטנדר. שנת 2012 הסתיימה ושלב הסיכומים נמצא בעיצומו, כשהשוק החשוב ביותר עבור תעשיית הרכב מציג את נתוני המכירות השנתיים. ארצות הברית ממשיכה להתאושש מהמשבר והמספרים ממשיכים לעלות – אם כי עדיין מתחת לשיאים של שנים קודמות. השנה, כמו ב-31 השנים האחרונות, האמריקנים העדיפו טנדרים, של פורד. גם השנה נמצאת סדרת ה-F של היצרנית בראש טבלת המכירות וגם השנה נמצא שברולט סילברדו במקום השני. לעומת זאת השנה, פורד רשמה עלייה משמעותית במכירות של סדרת הטנדרים שלה (10.3%), כאשר שברולט רושמת עלייה קלה בלבד (0.8%) – מה שהעצים את הפער בין שתי הסדרות. אבל חשוב לזכור כי שברולט הציגה דור חדש של סילברדו ועימו היא תנסה להתמודד על הבכורה.

כפי שסמתם לה, את הטנדרים מחשבים בסדרות, למרות שבין סדרת ה-F תמצאו את ה-F350 הענקי (המשווק גם אצלנו), את ה-250 הגדול לכשעצמו ואת ה-F150 הלא-ממש-קטן. אצל שברולט המצב דומה, וכך גם אצל דודג' ראם שנמצא בהמשך הטבלה. למרות הקרבה בין האחים השונים לכל סדרה, קשה שלא להבחין בהבדלים ביניהם – ובכל זאת נהוג להתייחס אליהם כאל תצורות מרכב שונות של אותו הדגם.
צילום: מנהל
דודג' ראם

וכך אנחנו מגיעים למקום השלישי, שם נמצאת טויוטה קאמרי – עוד חביבת קהל ותיקה באמריקה. הקאמרי היא מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר שם באופן סדרתי, ושומרת על מקומה גם השנה עם עלייה של 31.2% במכירות. אחריה נמצאת הונדה אקורד שטיפסה מהמקום ה-9 בשנה שעברה עם עלייה של 43.7% במכירות השנה.
פורד פוקוס ושברולט קרוז, שהצליחו לתפוס מקום של כבוד בעשירייה בשנה שעברה, נטשו אותה השנה והשאירו את הונדה סיוויק ואת טויוטה קורולה כנציגות המשפחתיות הקומפקטיות.

בין היצרניות שמדווחות על שיפורים במכירות תמצאו את פיאט, שעיקר כניסתה המחודשת לשוק האמריקני התרחש ב-2012, ולכן היא מציגה עלייה של 121% במכירות. קונצרן פולקסווגן רושם עלייה מרשימה גם כן – 30% בחיבור נתוני כל חברות הבת – כשהמותגים פולקסווגן (35%) ואודי (19%) מציגים שיפור נאה. בת נוספת למשפחה, למבורגיני, הציגה השנה עלייה של 41% במכירות – מ-340 ל-480 יחידות. גם קונצרן טויוטה, הכולל את החברות לקסוס, סיון (Scion) וטויוטה, רשם עלייה חדה למדי – 27% – עם למעלה מ-2 מיליון כלים עבור כל החברות.

ואם כבר מספרים גדולים, אז גם נאמר לכם שהקונצרן שמוכר הכי הרבה כלי רכב בארצות הברית הוא, גם הפעם, ג'נרל מוטורס עם למעלה מ-2.5 מיליון כלים. אך בעוד אצל הגנרל מתחלקות המכירות בין מספר מותגים גדולים למדי (שברולט ראשונה שם בהפרש גדול), אצל פורד הן מתחלקות בין פורד ולינקולן הצנועה, כאשר זו הראשונה אחראית ליותר מ-2.1 מיליון מתוך קצת יותר מ-2.2 מיליון מכירות בסך הכל.
צילום: מנהל
הונדה אקורד (הגרסה האמריקנית)

הדגמים הכי נמכרים בארצות הברית ב-2012
1. פורד F – עם 645,316 יחידות
2. שברולט סילברדו – עם 418,312
3. טויוטה קאמרי – עם 404,886
4. הונדה אקורד – עם 331,872
5. הונדה סיוויק – עם 317,909
6. ניסאן אלטימה – עם 302,934
7. דודג' ראם – עם 293,363
8. טויוטה קורולה/מטריקס – עם 290,259
9. הונדה CR-V – עם 281,652
10. פורד אסקייפ (קוגה) – עם 261,008

היצרניות הכי נמכרות בארצות הברית ב-2012
1. פורד – 2,160,859
2. שברולט – 1,851,646
3. טויוטה – 1,838,338
4. הונדה – 1,266,569
5. ניסאן – 1,021,779