התקשורת העולמית מדווחת על המשך המריבה בין סוזוקי לקונצרן פולקסווגן, שהחלה כשיתוף פעולה מלבב ונראה שתסתיים במפח נפש אחד גדול. השלוחה האירופאית של גוף התקשורת שמתמקד בתעשיית הרכב, אוטומוטיב ניוז, מספרת על כוונותיה של היצרנית היפנית לפנות לבוררות ולדרוש מפולקסווגן למכור לה בחזרה את המניות שקנתה ממנה, השוות ל-19.9% מסוזוקי. היפנים, על-פי הדיווח, מציעים ליצרנית הרכב הגדולה באירופה 2 מיליארד יורו עבור המניות, לפי שוויין בשוק כיום. הליכי הבוררות בנושא יחלו ככל הנראה במהלך שנת 2013 בלונדון.

למי שלא זוכר, ב-2009 חתמו השתיים בקול תרועה רמה על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו תזכה פולקסווגן להשתמש במומחיות של סוזוקי בתחום המכוניות הקטנטנות (מתחת ל-1.0 ליטר) ועל הצלחתה בשוק הרכב ההודי. סוזוקי, מצידה, הייתה אמורה לקבל גישה לטכנולוגיות של פולקסווגן. כשנתיים לאחר מכן, חתמה סוזוקי על הסכם לקניית מנועי דיזל מפיאט למרות ההיצע העצום של מנועים כאלה בקונצרן פולקסווגן, וזו ראתה במהלך הפרה בוטה של המהלך. לטענת סוזוקי היו אלה הגרמנים שהפרו את החוזה בכך שלא סיפקו את הגישה המובטחת לטכנולוגיות. במסגרת ההסכם רכשה פולקסווגן כאמור 19.9% ממניותיה של סוזוקי תמורת 1.7 מיליארד יורו, בעוד היפנים רכשו 1.49% מפולקסווגן.

בתגובה איימה פולקסווגן בהשתלטות על היצרנית היפנית הקטנה – מהלך שהיה יכול להתרחש רק במידה ויבוטל ההסכם ביניהן. למרות שאין כל שיתוף פעולה בין שתי החברות, ולמען האמת גם מעולם לא היה, החוזה לא הוגדר כמבוטל באופן רשמי. סוזוקי הקטנה והנמרצת לא נרתעה מהאיומים, והכריזה על התחלת תהליך הבוררות לקראת סוף השנה שעברה.