סוזוקי. רוצה להיפרד
הנהלת סוזוקי מבקשת מפולקסווגן: עזבו אותנו לנפשנו. יצרנית הרכב היפנית הקטנה, שנכנסה להסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם פולקסווגן, הודיעה בתום ישיבת הנהלה מיוחדת כי היא מבקשת מפולקסווגן למכור את אחזקותיה בסוזוקי, ולסיים בכך את הקשר בין היצרניות. זאת, לדברי סוזוקי, מכיוון ששיתוף הפעולה מניב תוצאות שליליות מבחינת העצמאות הניהולית של היצרנית.
סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג מדווחות כי סוזוקי ופולקסווגן, שחתמו על הסכם שיתוף פעולה שכלל רכישת מניות משותפת בשנת 2009, צפויות להיפרד עוד טרם החלו לפתח אפילו פרויקט משותף אחד. וזאת לאחר שהשתיים הפגינו מאז החתימה בעיקר חשדנות הדדית וחוסר רצון אמיתי לשתף פעולה. בחודש יוני האחרון, במהלך שככל הנראה שבר את גב הגמל, סוזוקי חתמה על הסכם לקניית מנועי דיזל מפיאט לשימוש במכוניות שהיא מייצרת (יחד עם האיטלקים) בהונגריה, זאת למרות שפולקסווגן מציעה את אחד מהצעי המנועים הגדולים והמגוונים ביותר בתחום.
הגרמנים מיהרו להגדיר את המהלך כהפרת חוזה, והחלו להפעיל מכבש לחצים על הנהלת סוזוקי לבטלו. אלא שהיפנים היו עקשנים לא פחות, וסירבו לבטל את ההסכם עם פיאט. בתוך כך, בפולקסווגן לא הצליחו להביא ליצירת פרויקטים משותפים עם סוזוקי, למרות ההצהרות ב-2009 על התועלת הטכנולוגית במיזוג כוחות בין גרמניה ליפן. כעת, בסוזוקי מבקשים כאמור כי פולקסווגן תמכור את הנתח שלה ביצרנית (19.9%), ומיד לאחר מכן ימכרו את חלקם בפולקסווגן (1.49%). אם זה יקרה, שיתוף הפעולה הלא מוצלח יגיע לסיומו, וכרגע קשה לראות כיצד ניתן יהיה לגשר בין הצדדים.