קברניטי פולקסווגן (משמאל לימין) – דטלף וויטינג, פרדיננד פייך ומרטין וינטרקורן – בטקס החתימה עם נשיא סוזוקי, אוסאמו סוזוקיאחרי שסיכמה את רכישת פורשה בקצה אחד של סקאלת עולם הרכב, פונה פולקסווגן מטה, ורוכשת 20 אחוז מהבעלות על חברת סוזוקי היפנית. אם נתבונן בהיקפי ייצור, בשנה הבאה לפולקסווגן היכולת לעקוף את טויוטה כיצרן הגדול בעולם (עם יצור של 4.145 מיליון כלי רכב, כולל חברות בנות, מול 3.564 מיליון לטויוטה)

היקף העסקה, אשר תושלם במהלך חודש ינואר 2010, מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר כאשר מטרתה של פולקסווגן ברורה: גישה לידע העשיר של סוזוקי בייצור מכוניות קטנות לשווקים מערביים בכלל ולמדינות מתפתחות כמו הודו, בה תופסת סוזוקי חלק נכבד מהשוק, בפרט.
נציין כי סוזוקי היא החברה-האם של יצרנית הרכב ההודית "מארוטי סוזוקי אינדיה" החולשת על חצי (!) משוק הרכב בהודו (משם גם מגיעה האלטו הנמכרת בישראל) והנה יצרנית כלי הרכב הזרה השנייה בגודלה בסין. עם שיעורי צמיחה של כ-60% לסוזוקי בחודש אוקטובר בהשוואה להיקפי המכירה ב-2008 – העלייה הגדולה בהודו מזה חמש שנים – מטרתה של פולקסווגן ברורה.

סוזוקי מצידה תהנה מגישה למדף היצרן השני בגודלו בעולם הכולל מנועי טורבו יעילים וקטני נפח, תיבות DSG משוכללות, ידע בייצור רכבים חשמליים ועוד. אופיה של החברה יישמר בתוך הארגון, כך לפי אוסמו סוזוקי, מנכ"ל החברה. בתחומים בהם יש חפיפה בין החברות יווצר שיתוף פעולה ובתחומים בהן אחת החברות אינה נוכחת, השניה תוביל את העשייה.

בהנחה והטאטא נאנו המצליחה תגיע גם לאירופה או אף עד לארה"ב, כדאי מאד שלפולקסווגן או לסוזוקי תהיה תשובה הולמת. לפי השערות שונות, פרויקט התלת-גלגלי של פולקסווגן יקרום עור וגידים תחת מעטה סוזוקי, אולם בפורמט פחות מתוחכם ויותר בעל אופי של "עולם שלישי", כמעין גרסת כניסה בסיסית לעולם הממונע.

להזכירכם, סוזוקי הייתה בעלת בריתה של ג'נרל מוטורס עד 2006, אחרי כרבע מאה יחד.