סוזוקי. פתחה בהליך משפטי נגד פולקסווגן
סוף מכוער לשותפות המבטיחה. סוזוקי הודיעה כי תגיש היום (ה') בקשה להליך בוררות מול פולקסווגן, בדרישה לפירוק השותפות העסקית בין הצדדים. השותפות, שיצאה לדרך בשנת 2009 בקול תרועה רמה, הפכה בשנה האחרונה לריב מתוקשר בו היפנים והגרמנים מחליפים מהלומות מילוליות. כל זאת לאחר שבשנתיים שחלפו מאז חתימת ההסכם, לא יצא לדרך אפילו פרויקט משותף אחד בין הצדדים.
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי בהודעה שפורסמה על-ידי סוזוקי, היצרנית הקטנה דורשת מפולקסווגן למכור לה חזרה את המניות שהיא רכשה בשנת 2009, או להעבירן לגוף שלישי שייבחר על-ידי סוזוקי. פולקסווגן מחזיקה ב-19.89% מסוזוקי, בעוד היפנים רכשו באותה עסקה 1.49% מפולקסווגן.
שיתוף הפעולה בין הצדדים היה אמור לאפשר לפולקסווגן לחדור לשוק ההודי וסביבתו, שם לסוזוקי יש את נתח השוק הגדול ביותר. מנגד, ליפנים הובטחה גישה לטכנולוגיות מתקדמות שבבעלות הקונצרן הגרמני, גישה שלטענתם לא התקבלה. בפולקסווגן האשימו את סוזוקי בהפרת ההסכם בכך שחתמה על שיתוף פעולה נוסף עם פיאט לאספקת מנועים, ואף איימו להשתלט על היצרנית. מי משתיהן תצא כשידה על העליונה? נצטרך להמתין ולראות כיצד יסתיים הליך הבוררות, שיתקיים בבית המשפט הבינלאומי לבוררות בלונדון, בריטניה.