הנעת הכלאיים של האאוטלנדר
מיצובישי מפרסמת פרטים ראשונים על גרסת פלאג-אין כלאיים של האאוטלנדר. הקרוסאובר היפני, שהדור הבא שלו הוצג בתערוכת ז'נבה לפני מספר חודשים, עושה "אחד ועוד אחד" עם מכונית הקונספט שהוצגה ביפן בשנה שעברה, ה-PX-MiEV II, והופך להיברידי הסדרתי הראשון של היצרנית. השם המלא שלו הוא מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין היברידי EV (או בקיצור, PHEV).

הנעת הכלאיים שמיצובישי פיתחה עבור האאוטלנדר היא בשיטת "הכל כלול", דומה במידה להנעה של שברולט וולט. בפועל, יש כאן שני מנועים חשמליים – אחד אחורי ואחד קדמי, ומנוע בנזין (קדמי גם הוא) שיכול לשמש הן להנעת הגלגלים הקדמיים והן כגנרטור לצמד המנועים החשמליים. כלומר, הנהג יכול לבחור בין 3 מצבי נהיגה: במצב הראשון, שנקרא Pure (טהור), יעשה הרכב שימוש במנועים החשמליים בלבד, כאשר הקדמי מפעיל את הגלגלים הקדמיים והאחורי את האחוריים, ובכך נשמרת ההנעה הכפולה של הקרוסאובר. במצב השני, Series (סדרה), ההנעה תמשיך להתבצע בעזרת צמד המנועים החשמליים, ומנוע הבנזין ישמש להטענתם. במצב השלישי, שנקרא Parallel (מקביל), ישמשו כל המנועים לכוח מירבי להנעת הגלגלים. כפי שהוזכר בתחילה, ישנה גם אופציה לחיבור הרכב לשקע חשמלי (פלאג-אין) ולטעון את הסוללות – עליהן עדיין לא פורסמו פרטים. המערכת תדע גם לפעול בצורה אוטומטית ולבחור את שיטת ההנעה בהתאם לנהיגה ולכוח הנדרש להנעת הגלגלים.
מיצובישי אאוטלנדר מתחשמל
צילום: מנהל
מיצובישי PX-MiEV שהוצג ביפן

מיצובישי ממשיכה ומספרת שהנתונים של ה-PHEV יהיו דומים לאלו של הקונספט שהוצג בטוקיו – פליטת מזהמים של פחות מ-50 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר, וטווח נסיעה של יותר מ-800 ק"מ. נתוני ביצועים עדיין אין – אך בעבר הצהירה היצרנית על "ביצועים התואמים את אלו של מכונית עם מנוע 3.0 ליטר משושה צילינדרים".
גרסת הכלאיים תוצג רשמית בתערוכת פריז שתתקיים בחודש ספטמבר, ושיווקה יחל במהלך השנה הבאה (שיווק האאטולנדר הקונבנציונלי יחל בסתיו השנה). כדרך אגב מספרת מיצובישי שיש עוד למה לצפות בכל הנוגע לתערוכת פריז, ועל כך שהיא מתכננת עוד השקות נוספות עד אז. זה לא סוד שמחלקת הפיתוח שלה משקיעה רבות בתחום ההנעות החשמליות והנעות הכלאיים, וניתן להניח שיש לה עוד כמה קלפים לשלוף בתחום.