סיטרואן נומרו 9
לאחר שבשבועות האחרונים הציפו את הרשת תמונות ריגול ואיורים, נחשפת סוף-סוף סיטרואן נומרו 9 (Numero 9) קונספט שמהווה, לדברי סיטרואן, פרק חדש בעיצוב סדרת ה-DS. המכונית תיחשף בתערוכת בייג'ין הקרובה שתחול בסוף החודש ומרמזת על ספינת הדגל העתידית של סדרת ה-DS.

הנומרו 9 מגיעה עם הנעת כלאיים המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המספק 225 כ"ס עם מומנט של 28 קג"מ, לבין מנוע חשמלי בעל 70 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. ביחד הם מניבים 295 כ"ס שמניעים את 1,500 הקילוגרמים של המכונית ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ועד ל-244 קמ"ש מרביים. מדובר בהנעת כלאיים המאפשרת נסיעה בעזרת המנוע החשמלי בלבד לטווח של 50 ק"מ בכל פעם, וטעינה באמצעות שקע חשמלי. סיטרואן טוענת לצריכת דלק של 58.7 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 39 גרם CO2 לקילומטר בלבד. הכוח מהמנועים מועבר כדרך קבע לגלגלים האחוריים כשבאיבוד אחיזה הכוח ממנוע הבנזין מועבר לגלגלים הקדמיים (הכוח מהחשמליים נשאר בסרן האחורי). הנהג יכול לבחור בהנעה כפולה גם באופן ידני, למשל במקרים של כבישים קפואים ומושלגים. בסיטרואן מדגישים כי במכוניות הסדרתיות הצפויות להתבסס על טכנולוגיית הנומרו 9, תוצע הנעת כלאיים עם מנוע דיזל או מנוע בנזין, בהתאם לשוק.

העיצוב האטרקטיבי של הנומרו 9 מציג מבנה ייחודי עם 3 אזורים שקופים בגג המכונית, ספוילר אחורי מובנה, מכסה מנוע ארוך וחישוקים בקוטר 21 אינץ'. סיטרואן קוראת לעיצוב על שם התצורה הייחודית 'שוטינג ברייק' (Shooting break), שנחשבת נדירה בימנו (מרצדס הציגה תצורה דומה ל-CLS בתערוכת בייג'ין לפני שנתיים), ומשלבת מבנה של מכונית סטיישן עם קופה, ובמקרה הזה במידות של מכונית סאלון מפוארת. בפועל היא נראית כמו האצ'בק גדולה, כשהאורך הכולל עומד על 493 ס"מ – שווה ערך פחות או יותר ל-CLS הרגילה – ובסיס הגלגלים הוא 300 ס"מ, שיותר דומה ל-S קלאס. בגובה של 127 ס"מ זוהי מכונית נמוכה יחסית, ועם רוחב של 194 ס"מ – רחבה יחסית. הפרופורציות הללו מעניקות ל-9 מראה ספורטיבי במידות גדולות, אבל יש לזכור כי הנומרו 9 היא עדיין מכונית קונספט.
סיטרואן נומרו 9: עתיד ה-DS (וידאו)
צילום: מנהל

בראיון בלעדי ל'אוטו' שפורסם בחודש שעבר אמר טיירו מטרו, ראש מחלקת העיצוב של סיטרואן, על מכונית סדאן מפוארת המיועדת בעיקר לשוק הסיני ועשויה גם להיות מחליפתה של סיטרואן C6 באירופה. כמו כן צפויים גם רכב פנאי-שטח ומכונית סדאן קטנה יותר. בעבר הציגה סיטרואן מכונית קונספט בשם מטרופוליס, שנחשבה לבסיס ה-DS9 העתידית, אך לדברי מטרו זו כבר ישנה ולא ייעשה בה שימוש. ניתן להניח, אפוא, שהנומרו 9 תהה הבסיס (העיצובי לפחות) של כל הדגמים העתידיים.