אופל מוקהניסאן ג'וק יצר מהפכה קטנה בהולידו קטגוריה חדשה – ג'יפוני סופרמיני. לפני ימים אחדים סיפרנו לכם על הצטרפות ביואיק לקטגוריה עם האנקור וכעת אופל מציגה את פרשנותה לסגמנט המתפתח. אולם בעוד ביואיק אנקור מוצגת רשמית בימים אלה מעל בימות תערוכת דטרויט, אופל מוקה (mokka) תוצג רק בתערוכת ז'נבה, במרץ. באופל נראה שלא מרוצים מהחשיפה של ביואיק לפניהם, אבל מתנחמים בכך שזהו הג'יפון הגרמני הראשון בקטגוריה וכי הם הקדימו את יריבתה – פולקסווגן – בהצגת דגם שכזה.
אופל מוקה: עוד מתחרה לניסאן ג'וק
צילום: מנהל
ביואיק אנקור, זהה לאופל מוקה
זוג הג'יפונים של אופל וביואיק פותח במשותף ושניהם מבוססים על אופל קורסה. הם גם כמעט וזהים לחלוטין מבחינה עיצובית. באופל לא מרחיבים בכל הנוגע למידות או ממדים ומסתפקים בציון נפח תא המטען: 533 ליטר (קצת יותר מפעמיים נפח תא המטען בג'וק) ו-1,372 ליטר כשהמושבים האחוריים מקופלים. בדומה לקורסה גם במוקה תהיה אפשרות להזמין את מתקן האופניים האינטגרלי. מדובר במתקן שפותח ע"י אופל ומציע מקום לשלושה זוגות אופניים. כשהוא אינו בשימוש, המתקן נבלע בפגוש האחורי.
אגף המנועים של אופל מוקה מגוון יותר ביחס לזה של אחיו התאום לבית ביואיק ויכלול: לוגם סולר אחד בנפח 1.7 ליטר (130 כ"ס), ושני מנועי בנזין, האחד בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס) והשני בנפח של 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס). את האופציה לתיבה אוטומטית ניתן יהיה לקבל בגרסת הדיזל או בגרסת הטורבו-בנזין בלבד. כל הגרסאות יצוידו במערכת עצור-סע וכולן יוצעו בגרסאות הנעה קדמית או כפולה.
אופל מוקה: עוד מתחרה לניסאן ג'וק
צילום: מנהל
שני הג'יפונים מבוססים על אופל קורסה
באופל מספרים כי המוקה תגיע מצוידת למדיי ושכל רמות האבזור ישווקו עם מערכת זינוק בעליה ומערכת למניעת דרדור בירידה. כאופציה יוצעו מערכות כגון AFL+ (מערכת המשנה את עוצמת הפנסים בהתאם למהירות ומזג האוויר) ומצלמה קדמית להתרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.