תחנה לתדלוק במימן בארה"ב
טויוטה צפויה להיות אחת מיצרניות הרכב הראשונות בעולם שתשיק רכב מימן סדרתי, כך על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז". מהדיווח עולה כי היצרנית, שכבר הצהירה בעבר מספר פעמים שמכוניות כלאיים הן רק שלב ביניים בדרך למימן, תשווק את המכונית הלא מזהמת לא יאוחר משנת 2015. בתחילה יהיה מדובר בייצור בכמות מצומצמת, פועל יוצא של המחיר הצפוי: 100,000 יורו (כחצי מיליון שקל). בשלב זה עדיין לא ברור איזה סוג של רכב טויוטה תציע, אם כי מכונית הניסוי העיקרית שלה לטכנולוגיית המימן היא ה-FCHV, המבוססת על ההיילנדר (רכב פנאי בגודל בינוני).
מכוניות מימן (תא-דלק) עושות שימוש בגז הטבעי בכדי לייצר חשמל, המומר לאנרגיה להנעת הגלגלים. הליך השימוש בגז מבוצע ללא פליטת זיהום, בדומה לרכב חשמלי הקיים כיום (רנו פלואנס Z.E למשל), כאשר תוצר הפליטה היחיד הוא אדי מים. עד היום רכבי מימן כיכבו בעיקר בתערוכות הרכב כדגמי תצוגה, כאשר רק מעטים מהם התקדמו לשלב האב-טיפוס ובודדים עוד יותר הוצעו בייצור מוגבל (המוכר ביותר שבהם הוא ככל הנראה הונדה FCX קלאריטי, ששווק בתוכנית ליסינג מוגבלת באמריקה).
יתרונו העיקרי של מימן כמקור אנרגיה על-פני טעינה משקע החשמל, היא בכך שניתן לתדלק את הרכב במהירות דומה לתדלוק בבנזין, לעומת טעינה האורכת שעות ברכב חשמלי רגיל. עם זאת, עקב מחיר המימן הגבוה ויוקר הטכנולוגיה לשימוש בכלי רכב, ולא מעט בגלל חוסר הרצון של תעשיית הרכב לעבור מבנזין וסולר למימן, פריסת תחנות לתדלוק במימן עדיין מינימלית וקיימת במקומות מעטים מאוד ברחבי העולם.