פיג'ו 208
פיג'ו מפרסמת תמונות ראשונות ופרטים חלקיים על ה-208, המכונית שתחליף את ה-207. ה-208 היא אחת המכוניות החשובות ביותר בשנים האחרונות עבור יצרנית הרכב הצרפתית, שהמשבר באירופה פגע במכירותיה וברווחיה, ומאלץ אותה לפטר אלפי עובדים ביבשת. הצלחת פיג'ו 208 עשויה לסמן התאוששות, כשלונה עלול למוטט את פיג'ו כולה.
עם משימה כזו, אין פלא שהצרפתים מלאים בהצהרות על מהפכות. ביצרנית מבטיחים שה-208 תהיה קלה משמעותית מקודמתה (ביותר מ-100 ק"ג), קטנה יותר (האורך למשל כווץ בשבעה ס"מ) ועם כמה רעיונות חדשים. בין היתר היא תציע תא נוסעים איכותי יותר עם מסך מגע גדול למערכת המולטימדיה, בעוד שמבחוץ עיצוב ה-206 שהמשיך גם ל-207 נזנח לחלוטין. ה-208 מציגה מבחוץ דימיון ניכר לטויוטה יאריס החדשה, שהושקה בסוף שנה שעברה ביפן.
צילום: מנהל
פיג'ו 208 עם חמש דלתות
פיג'ו 208 תציע מנועי בנזין ודיזל, כאשר גם כאן בוצעו שינויים ושיפורים משמעותיים. בין היתר ניתן לציין כי מנועי הבנזין יציעו שלושה צילינדרים במקום ארבעה כיום, ונפחם יעמוד על 1.0 ו-1.2 ליטר (1.4 ו-1.6 כיום). פיג'ו לא מפרסמת נתוני הספק או ביצועים, ומסתפקת בינתיים בנתון תצרוכת הדלק של גרסת ה-1.0 ליטר, שתעמוד על 23.2 קמ לליטר (עם פליטת פחמן דו-חמצני של 99 גרם לק"מ בממוצע). מדובר בשיפור אדיר לעומת מנוע הבנזין החסכוני ביותר ב-207, שתצרוכת הדלק שלו עמדה על 16.7 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת ה-CO2 שלו על 139 גרם.
פיג'ו תציע גם מנועי דיזל, שיהוו באירופה את עיקר המכירות, כשהחסכוני ביותר שבהם יוכל לנסוע 29.4 ק"מ לליטר ויפלוט רק 87 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. לנתונים המרשימים תתרום, בין היתר, מערכת עצור-סע שתוצע בכל הגרסאות.
צילום: מנהל
פיג'ו 208 עם שלוש דלתות
פרטים נוספים לגבי ה-208 החדשה צפויים להתפרסם בראשית שנה הבאה. הסופרמיני הצרפתית תגיע לאולמות התצוגה באירופה באביב 2012, ולישראל בערך באותו הזמן. תודות להפחתה המשמעותית בזיהום, ניתן לשער כי היא תזכה להטבה במסגרת המיסוי הירוק, מה שעשוי לסייע לחברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, לשווק אותה במחיר תחרותי יותר מה-207.