פולקסווגן. תוביל את מכירות הרכב ב-2011?
האם פולקסווגן תמכור יותר מכוניות מאשר טויוטה כבר השנה? שלושה אנליסטים שבחנו את הנושא עבור עיתון העסקים "בלומברג", מעריכים כי קונצרן הענק הגרמני יעקוף את יריבו היפני כבר השנה, אם כי הדעות חלוקות לגבי כמה זמן יצליחו הגרמנים לשמור על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם.
לפי ההערכות, פולקסווגן תהנה השנה מעלייה של 13% במכירות הרכב, ותמכור 8.1 מיליון מכוניות ברחבי העולם. זאת, בזמן שמכירות ג'נרל מוטורס יעלו ב-8% ל-7.55 מיליון יחידות וטויוטה תרד ב-9% ל-7.27 יחידות. לירידה במכירות טויוטה אחראי בעיקר אסון הטבע שהתרחש בחודש מרץ ביפן, ושהוביל לסגירת מפעלי הייצור למשך חודשים ארוכים ולאחר מכן לחזרה איטית לייצור מלא.
אלא שהאנליסטים שפחות-או-יותר תמימים בדעתם לגבי המהפך של 2011, חלוקים בדעתם לגבי היכולת של פולקסווגן לשמור על ההובלה גם בשנת 2012. וכך בעוד שב-J.D Power מעריכים שפולקסווגן תוביל על-פני טויוטה גם ב-2012 בפער קטן, בחברת המחקר IHS מעריכים שטויוטה תעקוף חזרה את יריבתה ותפתח פער של כחצי מיליון יחידות. בכל מקרה, אחרי עשרות שנים של שלטון אמריקני בצמרת ושליטה יפנית מאז 2007, נראה שתעשיית הרכב נערכת לקרב מעניין.