עם הגידול והתפשטות תופעת כלי הרכב החשמליים (כל יצרן וגישתו הוא), מתחילות לצוץ בעיות לגבי האופן, השיטה והאמצעי להטענה מהירה של המצברים. במקביל לתעשיית הרכב המייצרת מכוניות חשמליות, מתפתחת גם תעשייה מקבילה של נקודות טעינה, שדורשות תשתיות תואמות והתאמה לכמה שיותר שיטות הטענה. מאחר וכל נקודת הטענה מהירה ציבורית כזו מעוניינת לשרת כמה שיותר כלי רכב נטענים, בלתי סביר להציע מגוון שיטות טעינה, עם כמה סוגי שקעים ותקעים. יצרניות הרכב מודעות לכך ועל כן לראשונה חברו 7 יצרניות רכב גדולות על מנת לקבוע סטנדרט אחיד ומשותף לטעינת רכב חשמלי בנקודות טעינה מהירה ציבוריות. 7 היצרניות הן: אודי, ב.מ.וו, דיימלר (מרצדס), פולקסווגן ופורשה מאירופה (למען הדיוק, גרמניה) ו-GM ופורד מארה"ב.

הסטנדרט המשותף יקבע סוג אחד של שקע ותקע וסוג שיטה להעברות אינפורמציה מהרכב אל תחנת הטעינה (כמו מידע על מצב המצבר, מרחק וכיו"ב). לטענת היצרניות, יש בידיהן די חומר לקבוע סטנדרט שכזה בין היתר מנתוני מחקר משותף שכלל איסוף נתונים ממשתמשים בכלי רכב חשמליים. מיותר לציין כי 7 היצרניות רואות ברכב החשמלי פוטנציאל גדול לשנים הקרובות ורצו כבר בשלב מוקדם יחסית באבולוציה שלו להפוך את נושא הטעינה לידידותי ונוח יותר, בידיעה שמעתה יוכל הנהג להיות סמוך ובטוח שבתחנת הטעינה הבאה הוא יוכל להטעין את מכוניתו ללא חשש מאי-התאמה, נקודה שכיום אינה מובטחת כלל. בנוסף, סביר כי 7 יצרניות אלו תקבענה את הסטנדרט שגם יצרניות אחרות תצטרכנה לפעול על פיו ובקרוב נראה יצרניות נוספות מצטרפות ל"אמנה".