קונצרן פיג'ו יפטר 10,000 עובדים ממפעל סיטרואן?
המשבר הפיננסי ברחבי העולם משפיע באופן שונה על יצרניות רכב מתחרות, ועדות ברורה לכך ניתן למצוא בדיווחים המגיעים לאחרונה מקונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) הצרפתי, ומקיה הקוריאנית. וכך, בעוד שה"לה טריביון" מדווח על כוונת הצרפתים לפטר כ-10,000 עובדים, כמענה לירידה בביקוש לכלי רכב באירופה, באותה שעה במפעל קיה בסלובקיה נערכים לגיוס 1,000 עובדים נוספים ולפתיחת משמרת ייצור שלישית.
מהדיווחים עולה כי בהנהלת פיג'ו עשויים לפטר כ-10% מכוח האדם של החברה בקרוב, מהלך שמבשר חדשות רעות לרמת האבטלה בצרפת. עיקר העובדים שיפוטרו מוגדרים זמניים, ופועלים במפעל סיטרואן סמוך לפריז (שמייצר את סיטרואן C3 הנוכחית) ובמרכז הלוגיסטי של PSA, שצפוי להיסגר בעקבות המהלך.
בתגובה לדיווחים, דובר פיג'ו אמר ל"אוטומוטיב ניוז" כי חלק מהעובדים יזכו לעבודה חדשה במקומות אחרים, וכי הדיווחים על פיטורי 10,000 עובדים "מקדימים את המאוחר".
ובינתיים, בקיה
בזמן שבפיג'ו-סיטרואן שוקלים לבצע פיטורי ענק, בקיה ממשיכים ליהנות מעלייה בביקוש לכלי רכב באירופה. יצרנית הרכב הקוריאנית הודיעה על כוונתה לשכור את שירותיהם של 1,000 עובדים חדשים, שיצטרפו לפס הייצור האירופי שלה בסלובקיה. המפעל, שממוקם בזילינה, מייצר את קיה סיד, קיה ספורטאז' ואת הוונגה (תאומת יונדאי ix25), ובעקבות המהלך יעבוד בשלוש משמרות מסביב לשעון.
איגוד יצרניות הרכב האירופי, ה-ACEA, מדווח כי קיה רושמת בשנת 2011 עלייה של 4.2% במכירות באירופה, זאת בשעה שביבשת הקלאסית נרשמים חודשי ירידות בשווקים רבים. נתח השוק של קיה באירופה עומד כיום על 2%.