פורד פוקוס ST
פורד פוקוס ST, הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר של המשפחתית הקומפקטית החדשה, מוצגת בתערוכת פרנקפורט. המכונית, שמצוידת בגרסה משודרגת של מנוע האקו-בוסט (EcoBoost) שהגיע לראשונה לישראל עם פורד מונדיאו, יציע בפוקוס ST הספק של 250 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 36.6 קג"מ בין 2,000 ל-4,500 סל"ד. מדובר בשיפור לעומת ה-ST הקודמת, שהציעה 225 כ"ס ו-32.6 קג"מ ממנוע 2.5 ליטר חמישה צילינדרים.
פורד פוקוס ST מגיעה לייצור
צילום: מנהל
פורד פוקוס ST, לראשונה גם בגרסת סטיישן
המנוע החדש ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית ויניע את הגלגלים הקדמיים. הביצועים יעמדו על 6.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 248 קמ"ש, זאת לעומת 6.8 שניות ו-241 קמ"ש בדור הקודם. לראשונה, פורד תציע בנוסף להאצ'בק חמש דלתות גם גרסת סטיישן של ה-ST, שמכוונת לאירופה חובבת הסטיישנים. גרסה זו תהנה מאותה מהירות מרבית, אך תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות, בין היתר עקב משקל עצמי גבוה יותר ב-20 ק"ג. ה-ST החדשה תהיה חסכונית משמעותית מקודמתה, עם שיפור של כ-20%, אך פורד לא מפרסמת מעבר לכך נתונים רשמיים.
פורד פוקוס ST מגיעה לייצור
צילום: מנהל
שני הדגמים יחלקו עיצוב אגרסיבי בהשראת מכונית התצוגה ST מתערוכת פריז, וייהנו מכיול מתלים ספורטיבי שיכלול הנמכה של 10 מ"מ, ומחישוקי "18 עם צמיגי גודייר F1 במידה נדיבה (235/40). האבזור, כפי שלמדנו לצפות מהדור החדש של פורד פוקוס, יהיה עשיר מאוד ויכלול, בין היתר, מושבי רקארו מצופי עור, מערכת שמע עם הפעלה קולית, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי קסנון, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. בשלב זה עדיין לא ברור אם נזכה לראות את ה-ST בישראל, אך לאחר שהופתענו לגלות כי דלק מוטורס בחרה לשווק כאן פוקוס אקובוסט (1.6 טורבו, 180 כ"ס) עם תיבה ידנית, נראה שהכל אפשרי.