פולקסווגן בלו ספורט קונספט – ראש בראש עם מאזדה MX-5 המצליחה
בפולקסווגן עמלים על פלטפורמה חדשה שתשרת במקביל את אודי, פורשה ופולקסווגן כבסיס למכוניות רודסטר עתידיות. מדובר בפלטפורמת מנוע מרכזי עם הנעה אחורית שתחלוק גם מערכות חשמל, הינע, תיבות הילוכים ואף חלק מהמנועים. ההבדל בין המותגים השונים יהיה באפיוני המרכב ועיצוב הפנים והחוץ – כל אחד וקהל היעד אליו הוא פונה, כך מדווח השבועון 'אוטוקאר'.
תמחור המכוניות החדשות עוד לא ידוע, אך ברור שהרודסטר של פולקסווגן תהיה הזולה ביותר וזו של פורשה היקרה ביותר, כאשר האחרונה תמוצב מתחת לבוקסטר הבאה. אגב, בשל הכוונות להכניס את הרודסטר הקטנה להיצע, תגדל במקצת הבוקסטר הבאה על-מנת לייצר הבדלה ברורה בין שני הדגמים.
בשלב זה אין הערכת זמן לגבי ההשקה הצפויה, אך האופטימיים שבין האנליסטים מדברים על אבות-טיפוס/מכוניות תצוגה כבר בסוף השנה-תחילת 2012.

אודי
הרודסטר של אודי תושפע מעיצוב הקונספט E-Tron ספיידר (שהוצגה בתערוכת פריז 2010) ושמועות מרמזות שפלטפורמת הרודסטר המיועדת תשמש גם כבסיס לפיתוח פלטפורמת אודי R8 הבאה. מהידוע עד כה, באודי יהיה מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו, או חמישה צילינדרים טורבו בנפח 2.5 ליטר.

פולקסווגן
הדו-מושבית שתישא את לוגו פולקסווגן תעוצב בהשראת הרודסטר 'בלו-ספורט' – מכונית תצוגה מתערוכת דטרויט לפני כשנתיים. להבדיל מאחיותיה, הרודסטר של פולקסווגן תוצע בסימן חיסכון ומינימום פליטת מזהמים ולכן מדברים שם על גרסת בסיס שתצויד במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר שיציע 170 כ"ס, בין היתר הודות למגדש טורבו.

פורשה
בפורשה יציעו רודסטר שתתיימר להמשיך את רוח ומורשת ה-550 ספיידר משנות ה-50. ייתכן אף שעם השקת הרודסטר הקומפקטית, יחזרו בפורשה למתן שמות במספרים, והמספר '550' בהחלט בא בחשבון. העיצוב יכלול ללא ספק אלמנטים קלאסיים, למרות שככל הנראה לא יהיה מדובר בעיצוב רטרו מובהק. פורשה תציע את הגרסאות הקרביות ביותר לרודסטר, כאשר במרכז הפיתוח של החברה בגרמניה עובדים על בוקסר בעל ארבעה צילינדרים (ככל הנראה 2.0 ליטר), שבאמצעות צמד מגדשי טורבו יציע קרוב ל-400 כ"ס בגרסתו החזקה ביותר.