רכב התצוגה קאמאל מ-2003 נראה עדכני ונאה גם כיום, אך לאלפא רומיאו הסדרתי לשטח לא יהיה עמו כל קשר, למעט הסמל והייעוד
אלפא רומיאו נמצאת על ספינה רעננה ומחודשת, שגם אם הכיוון קשה לחיזוי הרי שאין ספק שתמורות מתחוללות, והאופק נראה מרתק ומעניין מאי-פעם. רכישת קרייזלר על-ידי פיאט ותוכניות החדירה של הקונצרן האיטלקי על חברות הבנות שלו ליבשת החדשה פותחות גם בפני אלפא רומיאו אופקים חדשים. ובאמריקה הרי אי-אפשר בלי SUV או קרוסאובר אופנתי ובהתאם חוזרות ועולות תוכניות המגירה אודות אלפא רומיאו לשטח.
על-פי תוכניות היצרנית, זמן קצר לאחר שיחל שיווקה של ה-4C בארה"ב, יחל שם שיווקו של קרוסאובר שיפותח במשותף על-ידי אלפא רומיאו וג'יפ. הג'ולייטה, כך על-פי יו"ר קרייזלר ופיאט, סרג'יו מרקיונה, לא תגיע בשלב ראשון לארה"ב בגלל שעיצובה לא מתאים לטעם האמריקני.
בפיאט רואים ברכב כביש-שטח תנאי הכרחי להצלחת המותג הספורטיבי שלהם בארה"ב. ואם רכב הכביש שטח המפואר של מזראטי מתוכנן על בסיס ג'יפ גרנד צ'ירוקי וייוצר בדטרויט, הרי שאלפא לשטח, שתהיה קומפקטית וזולה יותר, תיוצר במפעל משותף לאלפא רומיאו וג'יפ המוקם עתה במירפיורי, איטליה, בהשקעה של למעלה מ-1.3 מיליארד יורו.

מן הסתם עוד אין כרגע פרטים טכניים, אך כבר עתה ידוע שהמתחרים העיקריים של הרכב המתוכנן יהיו ב.מ.וו X3 ואודי Q5. לרכב הפנאי החדש יהיו מנועים שיגיעו מהג'ולייטה, ובתכנון גם גרסת כלאיים נטענת משקע החשמל.

בפיאט מתכננים לייצא מהמפעל המשותף לאלפא רומיאו ולג'יפ לא פחות מ-280,000 רכבי כביש-שטח בשנה. גרסת ג'יפ תחליף את הפטריוט והקומפאס המוכרים. ההשקה של אלפא רומיאו בשטח מתוכננת למהלך 2012, עם כוונות להתחיל בשיווק בתחילת 2013.