אלפא רומיאו קמאל
החתונה בין פיאט לקרייזלר תניב רכבי שטח לאלפא רומיאו ומזראטי, לראשונה בתולדות שני המותגים האיטלקיים. סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט (וקרייזלר), אמר בתדרוך לעיתונאים כי הפלטפורמה של ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש, תהווה בסיס לרכבי שטח של שני המותגים הספורטיביים. לרכב השטח של אלפא רומיאו תהיה חשיבות גדולה בהשקת היצרנית מחדש בשוק האמריקני, 15 שנים לאחר עזיבתה.
לפי מרקיונה, שני הדגמים יוצגו בשנה-שנה וחצי הקרובות, וייוצרו ככל הנראה במפעל קרייזלר בדטרויט המייצר גם את ג'יפ גרנד צ'ירוקי. בכך יעלה מספר הדגמים המבוססים על הפלטפורמה הזו לארבעה, לאחר שבחודש ספטמבר הושק דודג' דוראנגו החדש העושה שימוש באותו בסיס.
למרות הפלטפורמה המשותפת, הדגם של מזראטי יעשה ככל הנראה שימוש במנועים של קונצרן פיאט, וליתר דיוק במנועי פרארי בנפח 4.2 או 4.7 ליטר. דבר זה יאפשר לו להתחרות בפורשה קאיין המצליח. גרסת אלפא רומיאו תעשה שימוש ככל הנראה במנוע הפנטאסטאר החדש של קרייזלר (3.6 ליטר, V6, עם הספק של 284 כ"ס). באירופה יוצעו גם גרסאות דיזל, בהן מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם 218 כ"ס.
בשלב זה לא ידוע מה יהיה שמם של רכבי השטח החדשים, ואם זה של אלפא רומיאו יזכה לשם קמאל (Kamal), כמו רכב התצוגה מ-2003. זה האחרון היה אמור להיבנות על פלטפורמת אלפא רומיאו 159, אך לבסוף הוחלט לבטל את הפרויקט.