הדורות הקודמים: פורד GT (בצהוב) ו-GT40האם מכונית העל פורד GT בדרך לקאמבק נוסף? פורד GT40, מכונית מירוץ שיוצרה בשנות ה-60 כמתחרה לפרארי, חזרה לחיים בראשית שנות ה-2000 כספינת הדגל של פורד. בין השנים 2004 ל-2007 פורד ייצרה יותר מ-4,000 יחידות מה-GT, מכונית על בעיצוב רטרו שהציע דימיון עז ל-GT40 המקורית. וכעת, מגיעות שמועות על כוונת האמריקנים להציג דור שלישי לרכב מעורר החשק. בגלגול הקודם, אגב, הגיעה GT אחת לישראל במסגרת פרשיית מרמה במכס, לאחר שסווגה לכאורה כפורד מוסטנג כדי לחמוק מתשלום מסים בהתאם לשוויה האמיתי, למעלה מ-100 אלף דולר. מכונית זו הוצאה לבסוף מגבולות ישראל.

ה-GT40 נולדה כמכונית מירוץ לתחרות הלה-מאן היוקרתית, שנשלטה בשנות ה-60 על-ידי קבוצת המירוצים של פרארי. הנרי פורד השני, נכדו של מייסד ענקית הרכב האמריקנית, הורה למהנדסיו לפתח מכונית מירוץ שתביס את האיטלקים, ואכן בין השנים 1966 ל-1969 זכתה ה-GT40 בארבעה מירוצי לה-מאן. את שמה קיבלה ה-GT40 מממד הגובה הצנוע שלה, 40 אינץ' (כ-102 ס"מ).

בינואר 2002 בתערוכת דטרויט, פורד רמזה על כוונתה לייצר מכונית על חדשה עם עיצוב רטרו, בדמות מכונית התצוגה GT40. וזה אכן קרה זמן קצר לאחר מכן, בסוף שנת 2004, אך תחת השם GT. זאת, מכיוון שפורד לא הצליחה להשיב לידיה את הזכויות לשם GT40, שנמכרו זמן רב קודם לכן לחברה בריטית (שייצרה בשנות ה-80 רפליקות של ה-GT40 המקורית).
כעת, בעשור השני של שנות ה-2000, החל לדלוף מידע לפיו בפורד שוקלים להחזיר את מכונית העל לסיבוב שלישי. בשלב זה אין פרטים ממשיים לגבי הפרויקט, וההערכות מדברות על מכונית תצוגה שתרמוז על הכיוון הכללי בתוך כשנה. אלא שגם אם זה יקרה, ייצור סדרתי לא צפוי במשך שנתיים לפחות, ותלוי בעיקר בהמשך הצלחת תוכנית ההבראה של פורד והתאוששות שוק הרכב האמריקני. בהתחשב בביצועים של הדור הקודם (פחות מארבע שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 330 קמ"ש), נראה שיש סיבה טובה להחזיק אצבעות.