קיה K2
גרסת הסדאן של קיה ריו החדשה, שהוצגה בז'נבה בגרסת האצ'בק, נחשפת לראשונה בסין – שם היא תכונה K2. המכונית החדשה היא אחות תאומה ליונדאי i25, מחליפת האקסנט שישראל היא אחת מהראשונות באירופה לקבלה. ה-K2 תגיע גם לישראל, אם כי עדיין לא ברור אם נקבלה בעיצוב זה, או בגרסה האמריקנית השונה מעט, שמוצגת בתערוכת בניו-יורק.
ל-K2 צמד מנועים המוכר לנו היטב מה-i25, יחידות ארבעה צילינדרים בנפח 1.4 ליטר (107 כ"ס) ו-1.6 ליטר (123 כ"ס). מקיה נמסר כי בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית, ה-1.4 תוכל לנסוע 15.4 ק"מ לליטר בממוצע, בעוד שה-1.6 תציג נתון של 15.6 ק"מ לליטר. דגם ה-1.4 יוצע גם עם תיבת הילוכים ידנית (16.4 ק"מ לליטר). לגרסה האמריקנית תהיה גרסה מחוזקת של מנוע ה-1.6 ליטר, עם 135 כ"ס.

בכורה בשנגחאי: קיה ריו סדאן
צילום: מנהל

קיה ריו סדאן מציגה נתוני מידות זהים לתאומתה מבית יונדאי, עם אורך של 437 ס"מ, רוחב של 170 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 257 ס"מ. גם תא המטען דומה בנפחו (500 ליטר לעומת 465 ביונדאי). ה-K2 תתחרה במאזדה 2 סדאן על ליבו של השוק המוסדי, בעוד שהריו האצ'בק צפויה להימכר כאן כאלטרנטיבה לסופרמיני האירופיות.