סיאט IBE קונספט: קדימות לליאון הבאהבסיאט מתכננים למכור החל מ-2018 כ-800,000 מכוניות מדי שנה; נתון זה אינו דמיוני בהתחשב בסך מכירות החברה-בת של פולקסווגן בשנה האחרונה שעמדו על 340,000 מכוניות, ובהתחשב בתנופת הפיתוח וחידוש היצע הדגמים הצפויה. בשיחה עם עיתון רכב גרמני חשף נשיא סיאט, ג'יימס מואיר, על הכוונה להשיק עד לתחילת 2013 לפחות חמש מכוניות חדשות לגמרי: סיאט לאון חדשה, סיאט איביזה מתוחת פנים – כמעט חדשה לגמרי, רכב פנאי-שטח, סדאן ומכונית מיני חדשות.

מה ידוע כבר כעת?
סיאט לאון הבאה תתבסס על הדור השביעי של פולקסווגן גולף ותצויד כמוה במנועי הבנזין והדיזל כמו גם בתיבות הילוכים כפולות מצמד עם שבע מהירויות של הקונצרן. בהמשך, כנראה שתוצע גם גרסה היברידית. המיני החדשה תהיה גרסתה של סיאט לפולקסווגן !up ויחידות ההינע תכלולנה בין היתר 1.0 ליטר בנזין ו-1.2 ליטר דיזל עם 75 כ"ס בשתיהן וגרסה חשמלית עם 82 כ"ס.
סיאט IBX קונספט מתערוכת ז'נבה האחרונה היווה קדימון לרכב פנאי מתוכנן אם כי ברור שבדרך אל פס הייצור תתווספנה עוד 2 דלתות למרכב. הרכב כנראה שיתבסס על מכלולי סקודה יטי והוא יוצע בגרסאות הנעה קדמית והנעה כפולה. לגבי הסדאן המיועדת טרם ידועים פרטים אך ההערכות מדברות שגם במקרה זה מדובר יהיה על פלטפורמה מהקונצרן כנראה זו של הג'טה החדשה.