סיאט IBX
סיאט מעניקה הצצה לשפת העיצוב החדשה שלה, ובדרך גם לרכב פנאי שתציג בקרוב. מכונית התצוגה IBX, שממשיכה את שפת העיצוב שנחשפה לראשונה במכונית התצוגה IBE אשתקד, ממחישה כיצד ייראו מכוניות המותג הספרדי בעתיד. מלבד זאת, היא מאששת גם את השמועות לפיהן סיאט תציע רכב פנאי קומפקטי.
ה-IBX מציג מידות הממקמות אותו בערך במרכז הדרך בין ניסאן ג'וק לניסאן קשקאי. אורכו עומד על 426 ס"מ (12.5 יותר מהג'וק אך 5.5 פחות מהקאשקאי), רוחבו 180 ס"מ וממד הגובה שלו עומד על 162 ס"מ. לגרסת התצוגה מרכב שלוש דלתות, אך הדגם הסדרתי יציע ככל הנראה מרכב חמש דלתות שגרתי יותר, ויתבסס על פולקסווגן טיגואן (פלטפורמת הגולף).
סיאט תציע רכב פנאי שיתחרה עם ניסאן קשקאי
צילום: מנהל
כמצופה ממכונית תצוגה מודרנית, גם ה-IBX "ידידותית לסביבה". היא עושה זאת באמצעות מערכת כלאיים המאפשרת טווח נסיעה של 45 ק"מ ללא שימוש בבנזין או סולר, על-ידי המנוע החשמלי בלבד. מנוע בעירה פנימית יסייע במהירויות גבוהות ובנסיעות ארוכות, כך על-פי סיאט, שלא מפרטת באיזה מנוע מדובר או מספקת מפרט טכני מלא – מה שככל הנראה נובע מכך שה-IBX כלל לא מצויד במערכת הנעה פעילה.
הדגם הסדרתי, שיוצע עם מנועי טורבו בנזין או דיזל (TSI ו-TDI), יוצע עם הנעה קדמית או כפולה כמקובל בקטגוריה. ניתן לצפות לדגם קרוב יותר לייצור בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר, לקראת ייצור בשנה הבאה.