סימקה 1307 – מכונית השנה 1976שוק מותגי הרכב הולך ונעשה חשוב וגדול מדי שנה כאשר כל יצרן מספח לו זרוע עממית יותר. לפולקסווגן יש את סקודה, לרנו את דאצ'ה ולקונצרן PSA הצרפתי, בעל המותגים פיג'ו וסיטרואן, יש מן הסתם תוכניות משלו להציע מתחרה בשוק זה. השם הטבעי ביותר למותג שכזה הוא ללא ספק 'סימקה' (ר"ת:Société Industrielle de Mécanique et de Carrosserie Automobile), מותג צרפתי הקיים מאז 1935 ושבעברו רווי התהפוכות בין היתר בעלות תחת כנפי פיאט, קונצרן קרייזלר וכמובן קונצרן PSA. זה האחרון הפסיק לשווק את המותג ולהשתמש בשם סימקה כבר לפני כמעט 30 שנה. נשיא פיג'ו – פיליפ ווארין – אישר לפני זמן מה בראיון למגזין רכב גרמני על הכוונה להציע מותג זול חדש, מבלי להזכיר את השם סימקה אך באופן שכל הרמזים הובילו אליו.

אבל, מסתבר שכרגע ישנה בעיה משפטית פתלתלה ומביכה בעובדה שהשם סימקה נרשם ב-2007 כמותג רכב על-ידי איש עסקים גרמני בגרמניה. סוד גלוי הוא שאנשי PSA באמצעות הנהלת פיג'ו נמצאים במגעים מול אותו גרמני על החזרת מלוא שם המותג לצרפת, עובדה המחזקת את הכיוון להשתמש בשם סימקה. מידע לא רשמי מתוך קונצרן PSA מלמד שלמעשה העסקה כבר סגורה וכי סכום כסף גדול עומד לעבור מיד ליד בכדי לסגור את הפינה הזו בתוכניות PSA העתידיות.
סימקה – הקאמבק
צילום: מנהל
סימקה 8, משפחתית קומפקטית שיוצרה בין 1950-52
על כל פנים, בפיג'ו-סיטרואן כבר עובדים במרץ על מותג זול חדש – ייקרא סימקה או בכל שם אחר – כאשר אל מול עיני קברניטי הקבוצה עומדת בעיקר הצלחת רנו עם המותג דאצ'ה. ממידע לא רשמי מדובר על השקת דגם ראשון כבר במהלך השנתיים הקרובות, עם הימורים לכיוון ממשיכת דרך – פילוסופית ורעיונית – לסימקה 1307 שאף זכתה בתואר 'מכונית השנה' ב-1976.