פורשה מרחיבה את היצע הפאנאמרה, מכונית הפאר הספורטיבית שלה. ואחרי שפוקשה קאיין הוצע עם מערכת כזו, גם הפאנאמרה מצטיידת בהנעת כלאיים, שתהפוך אותה לחסכונית מאי פעם. למעשה, בפורשה מבטיחים תצרוכת דלק של 14 ק"מ לליטר בממוצע (167 גרם CO2 לק"מ), ואף 14.7 ק"מ לליטר בממוצע (159 גרם CO2 לק"מ) אם תבחרו בצמיגי מישלן נמוכי חיכוך שיוצעו בתוספת תשלום.
שמה המלא של הגרסה החדשה הוא פורשה פאנאמרה S הייבריד, והיא מצוידת באותה מערכת כלאיים בדיוק כמו הקאיין. אלא שהמשקל הנמוך יותר והיעילות האווירודינמית העדיפה, מאפשרים לפאנאמרה להפוך לפורשה החסכונית וידידותית ביותר לסביבה בהיסטוריה. הקאיין, נציין, מציע תצרוכת דלק של 12.2 ק"מ לליטר ופולט בממוצע 193 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ.
צילום: מנהל
מנוע הבנזין של גרסת הכלאיים, V6 בנפח 3.0 ליטר, מספק 333 כ"ס ו-44.8 קג"מ. הוא נתמך על-ידי מנוע חשמלי הממוקם בינו לבין תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ומספק 47 כ"ס ו-30.6 קג"מ. יחד ההספק המרבי של המערכת עומד על 380 כ"ס, מספיק כדי להאיץ את הפאנאמרה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך שש שניות בדיוק, ועד למהירות מרבית של 270 קמ"ש. נתונים שלא יהפכו אותה לחלום הרטוב של חובבי ביצועים, אך מספקים לקטגוריה.

באופן מעניין, פורשה בחרה גם כאן במערך מצברי ניקל-מטל הממוקמים מאחור, ולא ליתיום-יון הנחשבים ליעילים, קומפקטיים וקלים יותר. זאת, למרות שהיצרנית כבר מציעה מצברים מסוג זה בתוספת תשלום במקום מצבר ההנעה בחלק ממכוניותיה. מחיר הפאנאמרה S הייבריד, שתשווק החל מחודש יוני הקרוב באירופה, יעמוד על 106,185 יורו (כ-523,000 שקל) כולל מסים בגרמניה. מדובר במחיר גבוה בכ-12% ממחירה של פאנאמרה בסיסית בגרמניה (94,575 יורו). בישראל מחיר פאנאמרה בסיסית עומד על 790,000 שקל, מה שמצביע על מחיר יעד של כ-885,000 שקל לגרסת הכלאיים.