אופל זפירה טורר, רמז עבה לדור השלישי של הזפירה
אופל תציג בתערוכת ז'נבה (13-3 במרץ) שתי מכוניות חדשות. הראשונה, זפירה טורר (Zafira Tourer) היא מכונית תצוגה הרומזת על הדור הבא של המיניוואן הקומפקטי זפירה, מתחרה לרנו סניק, מאזדה 5 ופיג'ו 5008. המכונית השנייה היא הגרסה הסדרתית של האמפרה (Ampera), אחות תאומה למכונית הכלאיים שברולט וולט. האמפרה הוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2009 כדגם תצוגה, והיא מיועדת בעיקר לשווקי מערב אירופה.
האמפרה הסדרתית תשווק מסוף השנה, עם מנוע חשמלי עיקרי ומנוע בנזין המסייע כשהמצברים מתרוקנים. לפי אופל, טווח הנסיעה עם מנוע חשמלי בלבד יעמוד על בין 40 ל-80 ק"מ, וטעינת המצברים תארוך כארבע שעות משקע 230V. לאמפרה מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 16 קילו-וואט שעה, ומנוע חשמלי המספק 150 כ"ס ו-37.7 קג"מ. הביצועים נאים לרכב מסוג זה: כתשע שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 161 קמ"ש מרביים.
אופל לא מפרסמת פרטים כלשהם לגבי הזפירה החדשה, וגם התמונה היחידה שנחשפה היא איור מחשב. עם זאת, ניתן להעריך כי הדגם הסדרתי, שיוצג לקראת סוף השנה בתערוכת פרנקפורט, יהיה דומה מאוד למכונית התצוגה. הזפירה הנוכחי, דור שני תחת שם זה, משווק מאז שנת 2005. תמונות ופרטים נוספים על הזפירה והאמפרה צפויים בחודש הבא.