מיני קלאבמן קופר SD. בתמונה בגרסת ההשקה המיוחדת 'האמפטון'
ב.מ.וו מרחיבה את היצע המנועים של מיני, מותג מכוניות הרטרו המצליחות. והפעם למבחר מצטרפת יחידת ארבעה צילינדרים הצורכת סולר, בנפח 1,995 סמ"ק. יחידת הטורבו-דיזל 2.0 ליטר תספק 143 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-31.1 קג"מ מ-17,50 עד 2,700 סל"ד. מדובר בהספק נמוך משמעותית מזה של קופר S עם מנוע בנזין (184 כ"ס), אך המומנט גבוה משמעותית (24.4 קג"מ ב-S). לגרסה החדשה ניתן השם קופר SD. המנוע החדש יוצע בכל דגמי מיני, כולל האצ'בק, קבריולה, קלאבמן וקאנטרימן.
ממיני נמסר כי עם המנוע החדש, הקופר SD תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות, לעומת 7.0 לדגם הבנזין. זאת, בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית. הגרסה האוטומטית תזדקק לשתי עשיריות שנייה נוספות, או 8.8 שניות (גם כאן 1.6 שניות יותר מדגם הבנזין האוטומטי). המהירות המרבית תעמוד על 215 קמ"ש לגרסה הידנית (לעומת 228 בבנזין) ו-205 קמ"ש (לעומת 223) לאוטומטית.
היתרון המשמעותי ביותר של גרסת הדיזל, מלבד זמינות המומנט, יהיה במשאבת הדלק: לעומת תצרוכת דלק ממוצעת של 17.2 ק"מ לליטר לקופר S ידנית (15.6 לאוטומטית), ה-SD תיסע 22.7 ק"מ לכל ליטר סולר (18.9 למאותגרי רגל שמאל). גם פליטת פחמן דו-חמצני תהיה נמוכה יותר, ותעמוד על 115 גרם לעומת 136 לק"מ בממוצע בבנזין (141 גרם עם תיבה אוטומטית מול 149).
מנוע הטורבו-דיזל החדש מצטרף לצמד גרסאות דיזל קיימות במבחר המיני, One D עם מנוע 1.6 ליטר המספק 90 כ"ס, ו-Cooper D עם מנוע באותו נפח אך עם 112 כ"ס. אף אחת מגרסאות הדיזל של הסופרמיני הגרמנו-בריטית לא צפויה להגיע לישראל, כשלכך אחראית בין היתר האפליה הכבדה כנגד מנועי דיזל במיסוי הירוק.
לציון המנוע החדש, מיני תציע גם גרסה מיוחדת להשקה בשם האמפטון (Hampton). גרסה זו, המובדלת במרכב שחור-בורדו ותגי "50 שנה למיני", תוצע בדגם הקלאבמן קופר SD, כלומר עם מנוע דיזל בלבד.