תא הנוסעים של הפיקנטו החדשה
קיה ממשיכה לטפטף פרטים בנוגע למכונית המיני המסקרנת שלה, הפיקנטו (Picanto). המכונית, שבגלגולה הקודם לא הגיעה לישראל, צפויה לנחות אצלנו כבר במחצית הראשונה של השנה, כתשובה של טלקאר, יבואנית קיה, להצלחה המסחררת ממנה נהנית סוזוקי אלטו. בכך קיה ישראל תיכנס לקרב נוסף עם חברת האם שלה יונדאי, הפעם מול יונדאי i10 המצליחה. פלח השוק של מכוניות המיני צבר תאוצה בשנתיים האחרונות, כשעיקר המכירות של גרסאות ידניות זולות.
הפיקנטו החדשה, שהוצגה בתמונות ראשונות בראשית החודש, נחשפת כעת בתמונות חדשות גם של תא הנוסעים. היא צפויה להציע מפרט בטיחות גבוה הכולל שש או שבע כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית (המחויבת בכל רכב חדש). בכך היא תצטרף לשברולט ספארק, סיטרואן C1 ופיג'ו 107 שכבר מציעות שש כריות אוויר, ולעומת ארבע בלבד ביונדאי i10 וסוזוקי אלטו ושתיים בלבד בפיאט פנדה. צמד הכריות הנוספות הן מסוג "וילון", ומגינות על ראש הנהג והנוסעים במקרה של תאונת צד. הכרית השביעית, אם תוצע בישראל, תגן על ברכי הנהג מפני פגיעה בחלקים קשים בתחתית הקונסולה בתאונה חזיתית.
מקיה נמסר כי הפיקנטו החדשה ארוכה ועם בסיס גלגלים גדול מקודמתה, אך הקוריאנים לא מציינים בכמה והאם פירוש הדבר כי היא גדולה מה-i10. יצויין כי הפיקנטו הנוכחית מציגה בסיס גלגלים קצר בס"מ אחד מאחותה התאומה (237 ס"מ לעומת 238), אורכה הכללי קצר בשלושה ס"מ (353.5 לעומת 356.5 ס"מ ב-i10) והיא נמוכה יותר בשישה ס"מ (148 לעומת 154). רוחבן של שתי המכוניות זהה (159.5 ס"מ). בקיה מסבירים כי הצמיחה במידות תאפשר להציע תא נוסעים מרווח יותר, לצד צמיחה של 27% בנפח המטען, מ-125 ליטר לכ-160.
הפיקנטו החדשה תוצע עם צמד מנועים המוכרים מיונדאי i10, בנפח 1.0 ליטר (69 כ"ס, 9.6 קג"מ) או 1.2 ליטר (85 כ"ס, 12.3 קג"מ). קיה לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך תצרוכת הדלק תנוע בין כ-18 ל-24 ק"מ לליטר בהתאם לגרסה, ופליטת CO2 תנוע בין 90 ל-105 גרם בממוצע לק"מ, בהתאם למנוע, תיבת ההילוכים ולמפרט הטכני. דגמים אירופים, למשל, יצרכו פחות דלק ויזהמו פחות, תודות לטכנולוגיות שונות בהן יצוידו.
הפיקנטו החדשה תוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות, כשהחשובה מביניהן עבורנו היא כמובן האחרונה. בדומה ל-i10, יוצעו תיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית, ונראה כי בהתאם להצלחת המתחרות בתקופה האחרונה, הגרסה הנמכרת ביותר אצלנו תהיה ככל הנראה עם מנוע 1.0 ליטר ותיבה ידנית. הפיקנטו החדשה צפויה להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של השנה, לאחר שתערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה בראשית חודש מרץ.