לנצ'יה תמא. הקאמבק קרוב
לנצ'יה תציג בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ שתי מכוניות חדשות, ולפחות אחת מביניהן עשויה לעורר עניין של ממש גם בישראל. יקראו לה תמא (Thema), והמבוגרים שביניכם בוודאי זוכרים את השם הזה מאחת המכוניות המצליחות ביותר בתולדות לנצ'יה בעבר. התמא הייתה משפחתית גדולה שהתחרתה במיטב תוצרת אירופה, וזכתה להצלחה נאה גם בישראל. למעשה, זו הייתה מכונית גדולה אחרונה של לנצ'יה שעשתה חיל מחוץ לאיטליה, כשמחליפותיה (קאפה ות'זיס) נוחלות כשלון חרוץ.
 
התמא החדשה תהיה לא אחרת מקרייזלר 300 מחופשת, במסגרת שיתוף הפעולה המתהדק בין לנצ'יה לקרייזלר. וזה אומר שגם הדור השני של התמא יהיה תוצאה של שיתוף פעולה בינלאומי: הדור הראשון התבסס על פלטפורמה משותפת לארבעה מותגים – אלפא רומיאו (164), לנצ'יה (תמא) ופיאט (כרומה) האיטלקיות, וסאאב (9000) השוודית.
 
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי התמא החדשה תתבסס באופן מובהק על עיצוב ה-300 החדשה, שתמונותיה המלאות הודלפו לרשת האינטרנט אך עדיין לא פורסמו רשמית. ה-300 תוצג באופן רשמי בתערוכת דטרויט בחודש ינואר, וממשיכה את הקווים הכלליים של הדור הראשון והמרשים מאוד למראה. עם זאת, היא צפויה להיות איכותית ויוקרתית יותר באופן משמעותי. בתמורה ל-300, קרייזלר תקבל מפיאט את לנצ'יה דלתא, שתשווק באמריקה עם סמל קרייזלר באותה נוסחה של שינויים מינוריים.
 
באופן מעניין, ובניגוד למרבית השווקים בעולם שיקבלו רק אחת מהשתיים, לישראל צפויות להגיע שתי התאומות: לנצ'יה תמא תחת הזיכיון של חברת סמל"ת, וקרייזלר 300 החדשה תחת הזיכיון של מכשירי תנועה. קונצרן פיאט, בעל הבית של לנצ'יה וקרייזלר, ישווק את התמא בעיקר באירופה, ואילו באמריקה ובריטניה תשווק ה-300.
 
גם אפסילון חדשה
מכונית נוספת וחשובה לא פחות עבור לנצ'יה, לפחות עבור השוק האירופי, תהיה האפסילון החדשה. גם היא תוצג בז'נבה, ותציע לראשונה בתולדותיה מרכב חמש דלתות. האפסילון נולדה לאחר שפיאט החליטה להפסיק את שיווקה של אוטוביאנקי A112, ולסגור את מותג אוטוביאנקי באמצע השיווק של מחליפתה, ה-Y10. מכונית זו הפכה ללנצ'יה Y10, ולאחר מכן לאפסילון.
 
העירונית היוקרתית לא שווקה בישראל מאז ימי ה-Y10, למרות שבאמצע שנות ה-2000 חברת סמל"ת הביאה שתי מכוניות לצורך בחינת שיווק. לבסוף התקבלה החלטה שלא למכור אותה כאן, עקב היעדר תיבה אוטומטית, מרכב שלוש דלתות שלא חביב על הישראלים ותג מחיר גבוה מדי. עם הדור החדש, שיציע ככל הנראה גם תיבה רובוטית כפולת מצמד ומרכב חמש דלתות, סיכויי השיווק נראים טובים בהרבה.