ב.מ.וו סדרה 1 M עם ה-M3 המקורית מ-1986
340 כ"ס, 45.8 קג"מ, 4.9 שניות ל-100 קמ"ש. אלו הנתונים שמתמצתים טוב ביותר את החברה החדשה והמסקרנת במיוחד במשפחת M של ב.מ.וו: סדרה 1 M. חטיבת הספורט של יצרנית הרכב הגרמנית מטפלת לראשונה במשפחתית הקומפקטית, ומעניקה בכך תשובה לקומפקטית ספורטיבית שנחשפה אך לאחרונה: אודי RS 3 ספורטבק.
ובעוד שאודי בחרה במבנה האצ'בק האופייני לקומפקטיות ספורטיביות, בב.מ.וו נשארו עם מסורת M: מרכב שתי דלתות קופה, על בסיס ב.מ.וו סדרה 1 קופה. באופן מעניין, ה-M הקטנה ביותר לא נקראת M1, כדי להבדיל אותה ממכונית הספורט הייעודית M1 מסוף שנות ה-70. במקום, שמה הוא סדרה 1 M (ה-M מגיעה אחרי הספרה 1), בדומה ל-X6 M ו-X5 M.
מבחינת עיצוב, ה-1 M עברה את הטיפול המתבקש, שכולל בתי גלגלים מנופחים, ופגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור שלא רק נראים גדולים, אלא גם מגדילים את ה-1 בשני ס"מ תמימים. הממדים הכלליים נותרו דומים, עם אורך של 438 ס"מ (2+), רוחב של 180 ס"מ (5.5+ בגלל בתי הגלגלים), גובה של 142 ס"מ (0.5-) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ (ללא שינוי). תא הנוסעים מציע שינויים מתונים יותר, וכולל שילוב של עור ואלקנטרה ותפרים כתומים. ב.מ.וו תציע את המכונית החדשה בשלושה גווני מרכב בלבד, ולא ברור אם תהיה בעתיד גם גרסת האצ'בק או קבריולה.
צילום: מנהל

ה-M הקטנה לא מקבלת מנוע ייעודי, ו"מסתפקת" במנוע של ה-135i, אך עם שורה של שדרוגים. יחידת השישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, מצוידת בצמד מגדשי טורבו קטנים (אחד לכל שלושה צילינדרים), ומספקת כאן 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ - 34 כ"ס וחמישה קג"מ יותר מ-135i. מדובר בנתונים זהים לאלו של ה-RS 3, אם כי ה-1 תציע מומנט רגעי של 51 קג"מ באמצעות גדישת יתר (שתופעל בלחיצה מלאה על דוושת המצערת). בקרב הביצועים על הנייר, לאודי יתרון קל על סדרה 1 M: הספורטיבית החדשה, שמצוידת בתיבת שישה הילוכים ידנית, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות, לעומת 4.6 שניות ל-RS 3 עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. שתי המכוניות מוגבלות אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
בב.מ.וו מבטיחים שה-1 M תהיה לא רק זריזה, אלא גם תדע להתנהג. לצורך כך, היא מצוידת במערך מתלים ספורטיבי המגיע כמעט בשלמותו מה-M3, כמו גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה. הכוח מגיע לכביש כמו במרבית דגמי ב.מ.וו דרך הגלגלים האחוריים, שם מצפים לו צמיגי 265/35-19. מלפנים מותקנים צמיגי 236/35, אף הם עם חישוקי "19.
צילום: מנהל
ב.מ.וו תשיק את הסדרה 1 M בתערוכת הרכב השנתית של דטרויט בחודש ינואר הקרוב. שיווקה יחל זמן קצר לאחר מכן, ברבעון הראשון של 2011. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה, אך היא צפויה להיות זולה משמעותית מאחותה הגדולה, ב.מ.וו M3.
ב.מ.וו סדרה 1 M מול ב.מ.וו M3 דור ראשון
- מנוע: 3.0 ליטר טווין-טורבו | 2.3 ליטר אטמוספרי
- הספק: 340 כ"ס | 195 כ"ס
- משקל עצמי: 1,495 ק"ג | 1,300 ק"ג
- מיאוץ ל-100: 4.9 שניות | 6.9 שניות
- מהירות מרבית: 250 קמ"ש | 235 קמ"ש