דודג' דוראנגו החדש
דודג' מחממת מנועים לקראת השקת הדוראנגו (Durango) החדש. מדובר ברכב פנאי גדול המבוסס על פלטפורמת ג'יפ גרנד צ'רוקי החדש, ויציע לטענת דודג' חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה. זאת, בהתאם לתדמית אותה מנסה קרייזלר להעניק למותג דודג', המכוון למי שרוצה מכוניות ספורטיביות יחסית.
הדוראנגו מציע מרכב אחוד, שצפוי להעניק לו יתרון על הכביש בהשוואה לדורות הקודמים שנשאו אותו שם. דודג' לא מפרסמת מפרט טכני מלא של הרכב החדש, כך שלא ידוע אם הוא שונה במידותיו מהגרנד צ'רוקי. זה האחרון מציג נתון אורך של 482 ס"מ, גובה של 176 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ ובסיס גלגלים של 291.5 ס"מ. נתונים אלה צפויים להיות דומים מאוד בדוראנגו, שיציע אף הוא שבעה מושבים.
מתחת למכסה המנוע, רכב השטח החדש יציע שתי יחידות כוח, המגיעות אף הן מהגרנד צ'רוקי. הבסיסית תהיה בנפח 3.6 ליטר, V6, עם הספק משוער של 284 כ"ס ומומנט משוער של 35.9 קג"מ. בתוספת תשלום יוצע מנוע V8 בנפח 5.7 ליטר (המכונה HEMI), עם 365 כ"ס ו-53.9 קג"מ. מנוע ה-V8 יכול לעשות שימוש בארבעה צילינדרים בלבד כדי לחסוך בדלק, במצבים בהם לא נדרשים מלוא הביצועים.
תמונות רשמיות: דודג' דוראנגו החדש
צילום: מנהל
עוד נמסר כי הדוראנגו החדש יציע שלל מערכות בטיחות, בהן מערכת התראה לשטחים "מתים", התראה בפני התנגשות חזיתית, ובקרת שיוט המסוגלת לזהות רכב איטי מלפנים ולבלום. באבזור המותרות תכלל, בין היתר, אפשרות לכניסה והתנעה ללא מפתח. שיווק הדור החדש של הדוראנגו יחל בארצות הברית ברבעון הקרוב. לישראל, נכון לעתה, אין תוכניות להביאו.