אופל Trixx קונספט מ-2004באופל לא מתכוונים לנוח על השמרים או לתת לגמדות מבית המתחרים לחגוג לבד. כפי שכבר סיפרנו לכם, באופל עובדים במרץ על מכונית מיני חדשה, שתתחרה בננסיות דוגמת פולקסווגן Up! ופורד קא.

בפעם האחרונה שבאופל עוד היתה למישהו המוטיבציה לחשוב בקטן, היתה ב-2004 עם השקת הקונספט Trixx (שתמונותיו מופיעות כאן) שהראה בהחלט על מחשבה רעננה וכיוון ריאלי עבור היצרן הגרמני, שמאז ידע לא מעט משברים שדחו את התוכניות הזעירות שלו. בין היתר הצליחה הגמדה העירונית לאחסן זוג אופניים בתוכה, המושבים שקעו ליצירת רצפה שטוחה והדלתות נעו על מסילות כדלתות הזזה.
מאז הוקפאו התוכניות, בין היתר בשל מצבן של אופל וחברת האם, GM. אבל כעת המצב שונה ולא מעט תוכניות לעתיד מועלות שוב מן אוב – כמו התוכנית הזו: "מכונית הננס העירונית".

לעת אתה לא ידוע הרבה על המכונית החדשה, ובכל זאת ניתן לומר כי המיני העירונית תמוצב מתחת לקורסה, תיוצר ככל הנראה בגרמניה ותוצע גם בואריאציה חשמלית. כרגע באופל מדברים על השקה בשנה הבאה, עם תחילת מכירות בתחילת 2013.

"מכונית עירונית זעירה הנה נדבך חשוב באסטרטגיית הגדילה של המותג." אומר יו"ר אופל, ניק ריילי. את דבריו תומך ריילי במספרים ונתונים כמו: השקעה של כ-90 מיליון יורו בהרחבת מפעלה שבאייזנאך, גרמניה, והתאמתו לייצור המיני העתידית. במפעל זה מיוצרות כיום גרסאות הקורסה בעלות ה-3 דלתות. עוד הוא מוסיף כי במקביל תשקיע אופל סכום נוסף (עליו לא דווח), בהרחבת כושר הייצור העתידי של מפעלה בזאראגוצה שבספרד, על-מנת להעתיק לשם חלק מייצור הקורסה.

תוכניות אופל אלו משתלבות היטב עם ההשקעה האדירה ש-GM, משקיעה ב"הרמת" אופל מהקרשים, השקעה המוערכת בכ-11 מיליארד יורו עד לשנת 2014.