בשנת 2011 יחל ייצור משפחת דגמים חדשה בפולקסווגן המכונה כיום New Small Family; ה-Family רומז כאן הן על מכונית למשפחות קטנות (זוג ללא ילדים או עם ילד ראשון) והן למשפחת דגמים, שחלקם יהיו גדולים יותר מהדגם המושק כאן.
ה-E-UP! הוא קונספט של מכונית חשמלית המבוסס על פלטפורמת אותה משפחת דגמים עתידית ולפי פולקסווגן מסוגלת הגמדה המחושמלת לגמוע 130 ק"מ בין טעינות, מן הסתם ללא כל זיהום אוויר. לפולקסווגן E-UP! נדרשת שעת חיבור לרשת החשמל הביתית בכדי למלא 80% מהמצברים וחמש שעות למילוי מלא. האורך עומד על כ-320 ס"מ, הרוחב על 164 והגובה על 147 ס"מ.
מאותה המשפחה, אגב, הכרנו כבר בין היתר את הקונספט UP! מסוף 2007.

למרות היותה מכונית חשמלית, שבדרך כלל כ"ערך מוסף" מתקבל משקל גבוה מאוד באשמת מערך הסוללות, שוקלת ה- E-UP! 1,085 ק"ג בלבד; לשם ההשוואה נציין שהפולקסווגן פוקס הקטנה שוקלת 980 ק"ג וצפונה – ללא דלק או נוזלים אחרים. ה-E-UP! מסוגלת למהירות מרבית של 135 קמ"ש ולהאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש – עם 4 נוסעים – תוך 11.3 שניות. המנוע החשמלי מייצר 40 קילו-וואט (כ- 55 כוח-סוס) עם "פרצי כוח" על-פי דרישה של עד 60 קילו-וואט, שהם כ-82 כוח-סוס. המומנט המרבי מרשים עוד יותר עם נתון של 21.4 קג"מ ממצב עמידה. בפולקסווגן מדגישים את התאמת היכולות והביצועים של ה-E-UP! לתנאים אורבניים, עם האצה של 3.5 שניות בלבד ממהירות 30 ל-50 קמ"ש, נתון חשוב מן ההיבט הבטיחותי לצורך עקיפות.

מעצב פולקסווגן, וולטר דה-סילבה, הדגיש אלמנטים קלאסיים בעיצוב, האמור להזכיר את החיפושית. לא נתווכח איתו אך למעט כמה קווים בחופה הקדמית התקשינו לדמיין משהו שמתחבר לחיפושית – המקורית או המודרנית; ייתכן בהחלט שה"חיפושיות" בקונספט תבוא לידי ביטוי במחיר הנמוך המצופה, שיהפוך את ה-E-UP! בגרסתה המוכנה לייצור למכונית המונית ונפוצה.
בתיק העיתונות של ה-E-UP! מצאנו כמה מתחזיות האנליסטים של פולקסווגן ואלו בהחלט מעניינות; מומחי הקונצרן מעריכים כי ה"עתיד הירוק והנקי" בשנים הקרובות יהיה עדיין בתחום מנועי בנזין ודיזל – לבד או בשילוב מנועים חשמליים, כאשר לא לפני 2020 ניתן יהיה לבנות על מספרי מכירות של מכוניות חשמליות בקונצרן שיעברו את מספרי מכירות הפולו. היערכות פולקסווגן לשנים הקרובות נחשפה עם יעד להציע בכל משפחת דגמים גרסה חשמלית אחת לפחות עד לשנת 2013. גרסאות חשמליות אלו אמורות להיות אלטרנטיבה אטרקטיבית ומשתלמת בעיקר לתוככי הערים ובתנועה צפופה. דוגמא למכונית שכזה מהווה ללא ספק ה-E-UP! המוצגת כאן.