סיטרואן ברלינגו פירסטאחרי כמעט 15 שנים, סיטרואן ברילנגו המקורי והוותיק צפוי לנטוש אותנו, יחד עם אחיו התיאום פיג'ו פרטנר אוריג'ין. הרכב שהמציא מחדש את תחום המסחריות הקטנות וזכה לפופולאריות עצומה גם בארץ, עדיין מיוצר בטורקיה, ושיווקו באירופה נמשך. אצלנו לא ניתן למכור אותו יותר, בגלל תקנת משרד התחבורה המחייבת לצייד כל רכב חדש בבקרת יציבות אלקטרונית. תקנה זו נכנסה לתוקף למכוניות נוסעים ב-1 בינואר 2010, ואילו מסחריות זכו לארכה עד ה-1 בינואר 2011.
 
מדינת ישראל הקדימה את התקינה האירופית בהחלטה לחייב בקרת יציבות בכלי רכב. מדובר במערכת בטיחות המזהה החלקת גלגל אחד או יותר, ומייצבת את הרכב באמצעות בלימת גלגל אחד או יותר ו-או הפחתת כוח המנוע. הברלינגו הוותיק, שזכה עם השקת הדור החדש לשם סיטרואן ברלינגו פירסט (First, ראשון), לא יקבל מערכת כזו, ולכן תיאלץ חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן ופיג'ו, להפסיק את שיווקו. זאת, בשעה שהוא רושם מכירות נאות בזכות מחירו הזול, ולמרות התכנון המיושן מאוד. גם פיג'ו פרטנר המיושן עדיין משווק אצלנו, בגרסה שזכתה לשם Origin (מקור), ומשווקת במקביל לדור החדש.
 
 
כמו במקרים רבים בהם מדובר ברכב תחרותי במיוחד עם היקף מכירות גדול, בלובינסקי מתכוונים להצטייד במלאי גדול, שיאפשר להם את מכירת הרכב גם במהלך 2011 (כנראה עד אמצע השנה). כדאי לזכור שיבוא גרסאות השבעה מושבים של הברלינגו והפרטנר הופסק בשנה שעברה, זמן קצר אחרי הגעתם, בגלל אותן תקנות. גרסה זו לא הייתה הוכרה כמסחרית, ולכן לא נהנתה מהפטור מבקרת יציבות עד 2011. עם עזיבת הפירסט, יישאר בארץ רק הדור החדש של סיטרואן ברלינגו ופיג'ו פרטנר.