יונדאי אלנטרה, תא הנוסעים
יונדאי פרסמה אתמול (ג') תמונה ראשונה של תא הנוסעים באלנטרה החדשה. מדובר בדגם שישווק מאוגוסט הקרוב בדרום-קוריאה, וצפוי להגיע לישראל בעיצוב מעט שונה. את העיצוב החיצוני חשפה יונדאי עוד בחודש אפריל השנה.
האלנטרה החדשה מצוידת במנוע 1.6 ליטר שמספק 138 כ"ס, 12 יותר ממנוע יונדאי i30 הנוכחית, אך לא ברור אם יחידת הכוח הזו תוצע גם בישראל. אצלנו תגיע האלנטרה ככל הנראה עם עיצוב שיזכיר במידה מסוימת את ה-i30, שעל הפלטפורמה שלה היא תתבסס (כמו הדגם הדרום-קוריאני).
ביונדאי בחרו שלא לפרסם פרטים חדשים על האלנטרה, מלבד תמונת הפנים. ממנה ניכרת התקדמות משמעותית בעיצוב סביבת הנהג, בדומה לעיצוב החיצוני. במקום הקווים הישרים והשגרתיים יחסית שנהוגים ביונדאי, בולט שימוש בקווים דמויי גל, סגנון עיצוב שמאפיין גם את המרכב ומכונה בפי הקוראנים כ"פסל בזרימה". עיצוב זה שולב גם במחליפת יונדאי סונטה (שתכונה אצלנו i40), ביורשת יונדאי אקסנט, שהוצגה לאחרונה בדרום-קוריאה תחת השם ורנה (Verna), ובמידה מסוימת גם ברכב הפנאי יונדאי iX35, מחליפו של הטוסון.
האלנטרה החדשה תחזיר את יבואנית המותג, חברת כלמוביל, למרכז הבמה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, לאחר שנאלצה להתמודד עם היעדר גרסת סדאן (תא מטען נפרד) מאז שהושקה ה-i30 בשנת 2007. האלנטרה צפויה לנחות אצלנו בראשית שנת 2011.