דלק מוטורס, יבואנית פורד מתכוננת להסתערות מחודשת על תחום הפנאי, שתחל בסוף השנה הקרובה ותתבסס על דגמים החדשים של האקספלורר והאדג'. הכוונה המקורית הייתה להתחיל את שיווק שני הכלים יחד אבל כעת כבר ברור שהאדג' החדש ינחת כאן במהלך אוקטובר-נובמבר בעוד האקספלורר יגיע אלינו רק בחודשים הראשונים של 2011.

פורד אדג' החדש הוא למעשה מתיחת פנים מאסיבית לאדג' המוכר והוצג בתערוכת שיקאגו האחרונה. הוא בולט בייחוד בחרטום האגרסיבי יותר ותא הנוסעים זכה לשדרוג מהותי כאשר הרכב החדש יהיה גם מצויד יותר. יחידות הכוח של האדג' זכו אף הן לעדכון לטובת חיסכון, ניקיון ושיפור בהספק. להיצע נוסף גם מנוע 2.0 ליטר מוגדש וחזק למדי מסדרת האקובוסט החדשה בדיוק מאותן סיבות. ואולם לפחות כרגע נראה שהמנוע הזה יהיה יקר יחסית, ולכן כנראה יעדיפו שדלק מוטורס להישאר דווקא עם הגרסה המשופרת למנוע המוכר (3.5 ליטר) שהספקה גדל ב-20 כ"ס ל-285 כ"ס. יש כעת גם גרסת 3.7 ליטר עם 305 כ"ס אך היא אינה צפויה להגיע.

והאקספלורר? במובן מסוים ניתן לומר שאת ההכנות לאקספלורר החדש החלו אנשי דלק מוטורס לבצע בתערוכת אוטומוטור, עם הצגת הקונספט "אקספלורר אמריקה". הרכב החדש יבצע שינוי דרמטי עבור פורד משלדה נפרדת למרכב אחוד ומודרני בהרבה. לכן הוא אמור להיות קל ומעודן יותר וגם בעל התנהגות כביש משופרת. ההיצע יכלול את מנוע ה-3.5 ליטר 285 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 230 כ"ס. בקצה העילי צפויה גרסת V6 כפולת מגדשים. יש להניח שפורד ישראל תיצמד למנוע ה-3.5 ליטר המוכר מהאדג'. פורד דיווחה לאחרונה שתציג באקספלורר מערכת בקרת יציבות מתקדמת עם תכנות למצבי שטח שונים תחת השם "טריין ריספונס" אשר מזכירה אפילו באיורים את זו שבלנד-רובר. זה כמובן אינו מקרי – פיתוח המערכת החל עם לנד-רובר כשזו הייתה בבעלות פורד.