ג'ורג'טו ג'יאוג'יארו, ראש סדנת איטלדיזיין. בקרוב עובד פולקסווגן?המהדורה הגרמנית של העיתון 'Financial Times' מדווחת כי קונצרן פולקסווגן נמצא במגעים אחרונים בדבר רכישת סדנת העיצוב האיטלקית העצמאית 'איטלדיזיין' והפיכתה למחלקת העיצוב של הקבוצה, כאשר במקביל תיסגר מחלקת העיצוב של פולקסווגן ברשות וולטר דה סילבה.
הסיבה העיקרית לביצוע מהלך שכזה לא נמסרה, אך בין היתר מדווח כי בכוונת פולקסווגן להטיל על הרכש החדש כצעד ראשון "פיקוח ובקרה" על הדגמים המיועדים לשווקים בסין, בהודו ובארה"ב. בכך שניתן להבין שקו העיצוב החדש בפולקסווגן אותו מנהיג דה-סילבה כיום לא יוזנח – לבטח לא בתקופה הקרובה.
לא ברור בשלב זה כיצד ישפיע המהלך על יתר הקבוצות בקונצרן, כאשר יש לזכור שהסדנה האיטלקייה אחראית גם לעיצוב הלמבורגיני גייארדו, חברה-בת של אודי, השייכת לפולקסווגן. כמו כן ניתן להניח שאיטלדיזיין תפסיק להעניק שירותים ליצרניות אחרות, כמו מיני לבית ב.מ.וו או רנו השייכות כיום לרשימת לקוחותיה. הסדנה עובדת כיום גם עבור יצרנית הצמיגים ההולנדית לשעבר וורד-שטיין (Vredestein) הנמצאת כיום בבעלות הודית.

בשנת 1974 עיצבה סדנת העיצוב האיטלקייה Italdesign-Giugiaro S.p.A ברשות ג'ורג'טו ג'יאוג'יארו את הגולף הראשונה, ה-Mark 1. הסדנה הוקמה 6 שנים קודם לכן וכיום נמצאת בבעלות ג'ורג'טו ובנו פבריציו ג'אוג'יארו. ג'ורג'טו ג'יאוג'יארו החל דרכו אצל ברטונה ב-1960, עבר ב-1966 לגיאה עד שהקים את הסדנה העצמאית שלו ב-1968. כיום מעסיקה Italdesign-Giugiaro S.p.A קרוב ל-1,000 עובדים וממוקמת בעיירה מונקליירי מדרום לטורינו. הסדנה אחראית ללא מעט עיצובים של מכוניות בנות ימינו, אותן ניתן לפגוש גם בארץ, בהן אלפא רומיאו 159, יונדאי סונטה, סאנגיונג רקסטון, סוזוקי SX4 ופיאט גראנדה פונטו. גם למבורגיני, חברה-בת של אודי (השייכת לפולקסווגן) נהנתה משירותי הסדנה ודוגמא לכך מהווה הגייארדו בת ימינו.

למרות ששתי החברות לא הגיבו לידיעות טוענים מקורות בגרמניה כי דבר העסקה יפורסם רשמית כבר בשבוע הקרוב.