בארץ עדין לא משווקות מכוניות סיניות. אמנם חברת לובינסקי כבר הציגה בארץ, וגם תציג בתערוכת אוטומוטור הקרובה, את ה-MG 550 של SAIC, אבל בינתיים לא ברור מתי יתחיל היבוא בפועל. במקביל לא מעט יבואנים אחרים רוקמים תוכניות ליבוא מכוניות סיניות, אך בינתיים, עקב בירוקרטיה וסיבות אחרות הפלישה הסינית לישראל טרם החלה.Roewe 350אבל במקביל למתרחש בארץ הקודש, הסינים ממשיכים לעבוד במרץ על מכוניות חדשות, וקונצרן SAIC חשף השבוע את המשפחתית החדשה שלו שאמורה להגיע לאירופה וגם לישראל. מדובר ב-350, שאמורה להיות משווקת תחת מדי MG או Roewe והיא הגרסה הסדרתית של ה-N1 שהוצגה בתערוכת שנחאי. מהתמונה הבודדה שפורסמה עולה שבדומה לדגם התצוגה גם הדגם הסדרתי מציע עיצוב נעים והרמוני למדי.

ה-350 תציע מידות מקובלות למדי בקטגורית המשפחתיות. אורכה עומד על 452 ס"מ, רוחבה על 180 ס"מ וגובהה על 150 ס"מ. אורך בסיס הגלגלים הוא 265 ס"מ. בהשוואה למאזדה 3 ה-350 קצרה ב-6 ס"מ אך רחבה ב-4.5 ס"מ וגבוהה ב-3 ס"מ.
ב-SAIC ממעטים בפרטים טכניים וכרגע ידוע שהמכונית תוצע עם מנוע 1.5 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה, שישודך לתיבה אוטומטית בעלת 5 הילוכים. SAIC מדווחים שציון הבטיחות יהיה מלא ושהם צופים שיזכה לציון מלא של 5 כוכבים במבחני ה- C NCAP, שאמורים להיות מקבילים לאלו של ה-EURO NCAP, אם כי עד היום מכוניות סיניות לא זכו לציונים טובים במבחן האירופאי.

עם ה-350 צפויה לחדור SAIC ללב שוק הרכב האירופאי ועל פי מקורות ברשת ובעיתונות הבריטית,
ה-350 תיוצר בבריטניה.הבחירה אינה מקרית, מכיוון שקונצרן SAIC מחזיק בבעלות על ננג'ינג מוטורס, שרכשה בשנת 2005 את מה שנותר מרובר, כולל המפעל הממוקם בלונגברידג'. האם בסוף תהיה זו דווקא ה-350 שתגיע ראשונה לארץ ולא ה-550? נחכה ונראה...