סובארו אקסיגה מלפנים... בסובארו ישראל ציפו לראות אותו באולמות התצוגה שלהם עוד השנה, אבל היום כבר יודעים שזה לא יקרה. 'אקסיגה' (Exiga), הקרוסאובר בעל שבעת המושבים המבוסס על הלגאסי/B4 החדשה, משווק כבר מזה שנה ביפן והיה אמור להגיע גם אלינו לאחר שיעבור את התקינה האירופית. אולם בשל המשבר הכלכלי השתנו התכניות של סובארו העולמית וכעת לא ברור מתי – ואם בכלל – יעבור הרכב את התקינה המבוקשת במחוזותינו.

ב'יפנאוטו', סוכנות סובארו המקומית, עדיין לא הרימו ידיים בנושא שבעת המקומות ומספרים על אור חדש הבוקע בקצה המנהרה. מסתבר שהיצרנית עשויה להציג בשנה הקרובה גרסת שבעה מושבים לאאוטבק החדשה. המכונית שגדלה לעומת הדגם היוצא נסמכת על אותו בסיס גלגלים של האקסיגה (כאמור, כמו הלגאסי/B4) ולכן גם אינה דורשת שינויים מהותיים. סובארו נמצאת כרגע בשלבים סופיים של פיתוח כמו גם הערכת ביקוש לשווקים שונים בעולם, היות והיבואן הישראלי אינו היחיד שהביע עניין בקרוסאובר בינוני בעל שבעה מקומות ישיבה.
שבעה מקומות לסובארו? אולי בעתיד
צילום: מנהל
סובארו אאוטבק החדש בגרסת 5 מקומות
הגעת כלי שכזה עשויה בהחלט למלא את אחד החסרים המהותיים במבחר הדגמים של סובארו בישראל. ואולם בתחום אחר בו סובלת סובארו ישראל – חסרונה של מכונית קטנה בהיצע – לא מגיעות מיפן חדשות טובות. המשבר הכלכלי הביא את סובארו לבטל את התכונית להביא את אחת המכוניות הקטנות שלה לאירופה ובעקבות כ גם לישראל.