...טוב, אולי לא כל רכב, אבל כל רכב מנועי יחוייב בפרסום נתוני פליטת המזהמים שלו...ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') כי בכל פרסומת לרכב חדש תופיע דרגת זיהום האוויר וצריכת הדלק בנסיעה עירונית ובינעירונית. לפיכך, לכל רכב תיקבע דרגה במדרג שבין 1 – לרכב המזהם פחות – לבין 15 לרכב מזהם ביותר. כמו כן, הפרסומת לרכב תכלול נתוני בדיקות מעבדה לגבי צריכת הדלק בנסיעה עירונית ובינעירונית.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שיזם את ההצעה עוד בכנסת הקודמת, אמר: "להערכת המשרד, יותר מאלף איש מתים מדי שנה מזיהום אוויר באזור תל-אביב בלבד, ועלינו לעשות כל דבר בכדי לצמצם נתון קשה זה. חובת פרסום רמת הזיהום מכלי רכב שאישרנו היום היא צעד חשוב בהטמעת השיקולים הסביבתיים בקרב הציבור הרחב, ואני מקווה כי בעקבות פרסום רמת הזיהום של כלי רכב חדשים, תגבר רכישת כלי רכב 'ידידותיים לסביבה', ויופחת זיהום האוויר והפגיעה בבריאות הציבור."

לדבריו, עם כניסת התקנות לתוקף, לרוכש הרכב יהיו נתונים לגבי רמת הזיהום הנפלט מהרכב לסביבה וכן נתוני צריכת הדלק, שיעזרו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר עבורו. יש לציין כי בהתאם לחוק, גם פרסומות בכלי התקשורת האלקטרוניים יחויבו בגילוי נתוני זיהום האוויר וצריכת הדלק.

מדינת ישראל אינה הראשונה הנוקטת צעדים מסוג זה. כבר כיום, בחלק ממדינות אירופה ובארצות-הברית, יצרני ויבואני הרכב מחוייבים לפרסם תווית מידע בדבר צריכת הדלק והפליטות לאוויר הנובעות מהפעלת הרכב.

המשרד להגנת הסביבה קיים פגישות עם איגוד יבואני הרכב על מנת להתחיל להיערך לשינוי בפרסומות. תקנות אלה הינן חלק ממהלך רחב יותר שמקדמת רשות המסים, הכולל תמריצי מיסוי לכלי רכב ידידותיים לסביבה – 'מיסוי ירוק'.