כנראה שהבוגאטי ויירון עשתה משהו לקצה העליון, לשפיץ ולחלומות הנשגבים ביותר בעולם הרכב; מאז שהנתונים "400 קמ"ש", "1,000 כוח-סוס" ו-"0-100 תוך 2.5 שניות" הוכחו כאמיתיים מכל דמיון, באדיבות אגו-מאניה של קונצרנים ומנהליהם, נראה כי רבים בתעשיית החלומות-על-גלגלים איבדו מתמימותם (ושפיותם...).

מוזלר (Mosler) האמריקאית הנה אחת מאותן יצרניות מכוניות-על – "סדנה" תהיה הגדרה מדויקת יותר – המציעה מפלצות על ארבע עם ביצועים מהגיהינום, מספרים מהחלומות ולקוחות מהאגדות.
המוזלר MT900 GTR XX נולדה כעוד מכונית-על "תמימה", לציון 20 שנות פעילות של הסדנה ועם נתונים "מקובלים" בקרב אקזוטיקה שכמותה; הסדנה מפלורידה מציעה סדרה מצומצמת של המכונית – שתימכר רק באירופה, לאחר "גמר טיפול" מצד היבואן הגרמני לצמצום נוסף של משקל – מוכנה למירוץ. מדובר בגרסה מיוחדת של ה-MT900 GTR שצמד האותיות XX שהתווספו לשמה מבדילות אותה מ"סתם" GTR; אבל לא רק, כמובן: ב-XX זו נעשה שימוש נדיב ביותר בקרבון, קבלר וסגסוגות אלומיניום קלות משקל מה שמעמיד את המשקל העצמי על כ-1,040 ק"ג בלבד. מנוע ה-LS7 בנפח 7.0 ליטר מהקורבט מציע כאן 620 כוח-סוס כשהתוצאה בהחלט מרשימה: כמעט 340 קמ"ש מרביים, 0-100 תוך פחות מ-3.0 שניות ו-0-200 תוך 8.7 שניות. נוסיף על כך בלמים קרמיים, מושבי 'רקארו' מקרבון, מצמד מקרבון אף הוא ועוד והנה קיבלנו אחלה מכונית על, כמוה יש לא מעט.

אבל, זו לא הפואנטה, אלא רק הקדמה לסיפור המטורף באמת;
בשלב זה נכנס ג'והן גוצ'ה לעלילה, בעליה של סדנה בשם Intense Automotive Design; גוצ'ה רוכש מוזלר MT900 GTR XX "סטנדרטית", מפרקה לגורמים ובונה אותה מחדש – עם הזרקת סטרואידים על גבול הדמיון. גוצ'ה טוען שהצליח לגלח עוד כ-250 ק"ג (!) מהמשקל העצמי של המכונית, קרי – להעמידו על 861 ק"ג (!!), כולל דלק...
אבל זה עוד החלק הפשוט בסיפור.
צילום: מנהל
החלק המטורף וההזוי יותר, שבמידה מסוימת נשמע אף חשוד ודמיוני במקצת, מתייחס לתחנת הכוח – "כור גרעיני" תהיה הגדרה מתאימה יותר – המזיזה את המוטציה; בסדנה מתיימרים להפיק מהמנוע המקורי הספקים שנראה כלקוחים מתחום מטוסי הקרב יותר ממשהו על גלגלים שתפגשו על כביש - או אף על מסלול המרוצים.
המיסתורין מתחזק סביב סוג הדלק הנצרך על-ידי המנוע, נכון יותר – סוגי הדלקים; במפרט הטכני מופיעים ארבעה מיכלי דלק, כל אחד לסוג דלק אחר – בנזין, מימן, מתאנול ואתנול – והודות לכך, טוען ג'והן גוצ'ה, הצליח לסווג את המכונית כ"היברידית" בקליפורניה, על כל ההשלכות וההטבות הנלוות לכך. ממש לא ברור כיצד מוזרם ומווסת אותו מגוון דלקים למנוע, אבל מה שנטען על ידי Intense Automotive Design הוא שהם הצליחו לסחוט מיחידת הכוח המקורית (של הקורבט, כאמור) לא פחות מ-2,500 כוח-סוס. אלפיים וחמש מאות!
הכוח הדמיוני הזה אמור להיות מושג בין היתר הודות לצמד מגדשי טורבו, משאבות דלק מעולם המרוצים, בלוק מנוע המיוצר במיוחד על-ידי סדנה המתמחה במנועי דראג, 4 (!) מזרקים בגדלים שונים לכל בוכנה וחלקים רבים שהוחלפו בחלקי קרמיקה, קרבון וטיטיניום לטובת חיסכון במשקל וחוזק מוגדל. הנפח יורד כאן לכדי 6.2 ליטר, אבל זה לא צריך להדאיג אף אחד...
צילום: מנהל
הקטע המטורף ביותר מתייחס מן הסתם לתוצאה, קרי: לביצועים. גם כאן, עיון במספרים גורם לנו לשפשף ת'עיניים.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תימשך 2.5 שניות, ל-240 קמ"ש 6.7 שניות קצרצרות ול-400 (...) קמ"ש תוך 17.5 שניות בלבד... רבע מייל (כ-400 מ') יושגו ממצב עמידה תוך 9 שניות עם מהירות של 285 קמ"ש על קו חציית ה-400 מ'!
עניין המהירות המרבית הוא הפסיכי מכולם; גוצ'ה טוען למהירות מרבית של 491 קמ"ש "מוגבלים" כאשר המהירות המרבית התיאורטית עומדת לטענתו על כ-645 קמ"ש...
לטענתו המכונית שהוסבה על-ידו טופלה כמובן גם מן ההיבט האווירודינמי בכדי לספק יכולות פילוח אוויר והיצמדות לקרקע מספקות.

ג'והן גוצ'ה מבטיח לחשוף את המכונית לעיני הציבור – תוך הפגנת יכולותיה – במסגרת אירוע "שבוע המהירות של בונוויל" בתחילת אוגוסט השנה.
כולנו ניאלץ להמתין עד אז לראות האם מדובר בעוד הודעה מופרכת ומוגזמת לעיתונות, או שבאמת סדנת Intense Automotive Design מציעה כאן את המוטציה המטורפת ביותר אי-פעם לנוע על כביש ציבורי, כזו שתהפוך את הויירון מיודעתנו לגרוטאה קלאסית נינוחה ומתונה...


מוזלר Mosler MT900 GTR XX משופר על-ידי Intense Automotive Design
נתונים עיקריים:
מנוע: V8 בנפח 6,241 סמ"ק, 2 מגדשי טורבו, מע' הזרקה רב-דלקית, 4 מזרקים לצילינדר, 2,500+ כוח-סוס/10,000 סל"ד
העברת כוח: 8 הילוכים, ידני (QUICK-CHANGE), הנעה כפולה קבועה, בקרת אחיזה
מרכב/שלדה: מערכת מתלים מטיטניום, בולמי Penske למירוצים עם 3 דרגות כוונון, מרכב עשוי סיבי פחמן, קרבון וטיטניום.
בלמים: בלמי דיסק מקרבון/קרמיקה בקוטר 400 מ"מ עם 8 בוכנות לקליפר, מקוררים מים. בלימה ממהירות 400 קמ"ש לעמידה: 8.5 ש'.
גלגלים: חישוקי Dymag מקרבון ומגנזיום עם ברגי חיבור מטיטניום בקוטר 19 ו-20 אינץ' מלפנים ומאחור בהתאמה. צמיגי מישלן PILOT SPORT 2 במידה 285/35R19 PS2 מלפנים ו-345/30R20 PS2 מאחור.
משקל: רטוב, כולל דלק: 861 ק"ג. משקל יבש: 777 ק"ג
מהירות מרבית מוצהרת: 600 קמ"ש (בכיול המתאים, עם דלק מרוצים 118 אוקטן וקיט אווירודינמי); 488 קמ"ש (מוגבל מחשב, עם תערובת דלק ומתאנול)
נתוני תאוצה: 0-100 קמ"ש: 2.5 ש'. 0-240 קמ"ש: 6.7 ש'. 0-240-0: 8.7 ש'. 0-400 קמ"ש: 17.5 ש'. רבע מייל (כ-400 מ') מעמידה: 9.0 ש' (מהירות: 285 קמ"ש).


עוד על מכוניות (ממש) מהירות:
נהגנו בבוגאטי ויירון – וידאו
מקסימוס G-Force – הכי מאיצה
G-Power – הסדאן המהירה בעולם
SSC אולטימייט אירו – המהירה בעולם (רשמית)
9ff GT9 – המהירה בעולם (?)
9ff GT9R – השלב הבא: המהירה בעולם (??)