המכונית "המהירה בעולם" המפורסמת ביותר הנה ללא ספק הבוגאטי ויירון, שקבעה שיא מדוד של כ-408 קמ"ש באפריל 2005. גם כיום מהווה הויירון את הקונוטציה הראשונה העולה בהקשר למכונית המהירה ביותר, למרות ששיאה המרשים של מכונית-העל הצרפתייה מבית פולקסוואגן החזיק מעמד שנתיים וחצי "בלבד"; מאז אוקטובר 2007 זו ה'אולטימייט אירו' מבית Shelby SuperCars האוחזת בתואר, עם מהירות רשמית מדודה – ומוכרת על-ידי שיאי גינס – בת 412.3 קמ"ש. המדידה – שבוצעה באמצעות מכשור מדידה מתקדם הנשען על טכנולוגיית GPS – בוצעה על-ידי חברה אוסטרית המתמחה בציוד שכזה, והוכרה על-ידי ספר השיאים של גינס כשיא רשמי.
נציין כי עד לאותו יום קביעת השיא היה שיא המהירות למכוניות מורשות לתנועה על כביש ציבורי שייך באופן רשמי לקוניגסאג CCR (כ-387 קמ"ש) והשיא הלא רשמי לבוגאטי ויירון (כ-408 קמ"ש, כאמור).
על סדנת 9ff הגרמנייה כבר קראתם כאן בהקשר ל-GT9 היומרנית שלה; מכונית-על המבוססת (באופן קלוש) על הפורשה GT3 והמתיימרת להשיג מהירות מרבית מדהימה של כ-410 קמ"ש בניסויים עצמיים. נתון רשמי או מוכר טרם נקבע וכבר חוזר הפרויקט אל שולחן השרטוט, עם כוונה להציע בקרוב את הדבר האמיתי – ממנו שוחררה בינתיים תמונה אחת בלבד – מכונית על שתהיה המהירה בעולם - וללא ספקות. ה-9ff GT9R מבוססת על ה-9R אך במקום 970 כוחות הסוס העלובים ב-GT9 מוצעים כאן לא פחות מ-1,120 כוח-סוס! התמונה המוצגת כאן היא עדיין בשלב עיבוד מחשב שפורסם לראשונה באתר החברה, והמתאר כיצד תיראה המפלצת. מתוך הסדנה לא נמסר כל מידע נוסף והשמועות מדברות על יעד שנראה כמעט דמיוני: מהירות מרבית של "לפחות 420 קמ"ש". אנחנו נעקוב ונדווח