במלאות שנתיים להצגת האודי קורס קופה קונספט בתערוכת שנחאי אשר חשבנו כי יילמד על מראה ה-Q5, מודיעה אודי על ייצורו ה-Q3 (שימוקם מן הסתם מתחתיו) החל מ-2011.

רכב הפנאי האופנתי יתבסס על מכלוליו של הפולקסווגן טיגואן המצליח, כצפוי מאלופת שיתופי הפלטפורמות. היצע המנועים יכלול (גם כצפוי) את מנועי סדרת TSI בנפחים 1.4 ליטרים, 1.8 ליטרים ו-2.0 ליטרים. מנוע דיזל 2.0 ליטרים TDI יוצע אף הוא.
מנועים גדולים יותר יוצעו לאחר ההשקה. לא ברור האם תוצע גם גרסת הנעה קדמית בלבד או רק גרסאות קוואטרו. אנו מצפים שבשל אופייה הרך יחסית של הקונקורנציה, לא נזכה לאופציית לנעילת דיפרנציאל או ליכולת הגבהה של מרווח הגחון, למרות שייתכן ואודי תפתיע.

אם נתבסס על מראהו של רכב התצוגה מ-2007 הרי שמראה ה-Q3 יהיה בעל עיצוב דמוי קופה יותר מאחיו ה-Q5 אותו אהבנו וה-Q7 אשר עבר לאחרונה רענון. ייתכן ובכך תנסה אודי לייצר בולטות בשוק רווי תחרות (וולוו XC60, מרצדס עם ה-GLK אינפיניטי EX שכבר כאן והמיני עם הקרוסאובר שלה וכמובן ב.מ.וו. X1 הצפויים בסוף שנה זו). אם נשפוט לפי צפי הייצור העומד על 80,000 יחידות, נראה שאודי אינה חוששת מתחרות זו.

אם נשפוט על-פי המתחרות בישראל, אלו שכאן ואלו אשר בדרכן, והעובדה שה-Q5 וה-Q7 נמכרים בארץ, ניתן לתת הערכה זהירה ואופטימית שגם ה-Q3 יימכר בישראל .
בכל מקרה יש כבר המחייכים בזכות אישור הייצור של ה-Q3: עובדי סיאט אשר יזכו לתוספת של 1,200 משרות במפעל מרטוראל (Martorell), לא רחוק מברצלונה, שם תיוצר המכונית.