היו"ר היוצא של PSA – כריסטיאן סטרייףהמצב הקשה של תעשיית הרכב ממשיך להפיל קורבנות בשורות ההנהלה הבכירה. ביום בו התבשרנו על פרישתו המאולצת של ריק וואגונר מתפקיד יו"ר ג'נרל מוטורס, התבשרנו כי חבר המנהלים של קבוצת פיז'ו-סיטרואן (PSA) הדיח מתפקידו את מי שעמד בראשה, היו"ר כריסטיאן סטרייף.
בעקבות GM: גם פיז'ו-סיטרואן מעיפה את הבוס
צילום: מנהל
ניתן לחשוב כי הפיטורין מגיעים בעקבות תוצאותיה העסקיות הגרועות של PSA ב-2008, בה איבדה 7.4% בהכנסות הכלליות והפסידה כ-450 מיליון דולר – אך זהו עדיין כסף קטן לעומת הפסדי היצרנים האמריקניים, למשל; ואילו היריבה הביתית רנו עומדת להכריז על הפסדים של 2.6 מיליארד אירו בשנת הכספים המסתיימת ב-31 במרץ.
למעשה, סטרייף צויין לשבח בזכות צעדי התייעלות מקיפים בהם נקט ואשר הביאו לחסכון של מעל 3.2 מיליארד דולר עד היום, וכן בזכות שיפור ניכר בבקרת איכות שהצליח ליישם (ואשר הביא גם הוא להתייעלות באמצעות הפחתת עלויות הקשורות בכיסוי אחריות).
אבל מסתבר כי סטרייף אינו יעילו כל כך בפוליטיקה פנימית וחיצונית: סגנון ניהולו הבוטה וחסר הפשרות היה בעוכריו. במקרה הנוכחי, הוא הצליח להרגיז מאד את ממשלת צרפת לאחר שהתעקש על תכנית ייעול שכללה קיצוץ אלפי משרות – זאת למרות חבילת-סיוע של מספר מיליארדים מממשלת צרפת, ואשר נועדה בדיוק כדי למנוע פיטורין המוניים.
ב-2006 פוטר סטרייף ממשרתו הקודמת, ניהול יצרנית המטוסים איירבוס אחרי שלושה חודשים בלבד, תחת נסיבות דומות: הוא פיתח תכנית ייעול שאפתנית ושנויה במחלוקת במטרה לקצץ בהוצאות בהיקף של מיליארדים בשנה, והצליח להרגיז את בעלי החברה. יורשיו, שהיו מיומנים יותר בהחלקת בעיות, יישמו את תכניתו כמעט במלואה ובהצלחה.
בהודעה שהוציא סטרייף לעיתונות הגדיר את החלטת חבר המנהלים להדיחו כ"בלתי ניתנת לתפישה", וכי מדיניותו בשנתיים האחרונות הציבה את PSA בעמדה מצויינת לשרוד את המשבר הנוכחי. גורמיים בשוק ההון הצרפתי גם הם לא ראו בעין יפה את הפיטורין, ומניות PSA ירדו ב-9% בעקבות הפרסום.
את מקומו של סטרייף ימלא פיליפ וארן, כיום מנהל תאגיד בתחום הפלדה.