המצב הכלכלי לא מזהיר ושוק הרכב די תקוע אבל לפחות בחברת UMI, יבואנית שברולט, יש מקום לאופטימיות בפסח הזה; משלוח ראשון של שברולט שברולט קרוז נחת בישראל. תחילת השיווק אחרי חג החירות. ועוד לפני הנחיתה נרשמה התעניינות ערה במיוחד בקרב חברות הליסינג. השיווק של הקרוז צפוי להחל כבר לאחר חג הפסח.קרוז היא המשפחתית הגלובלית החדשה של שברולט, אשר נחשפה רשמית בתערוכת פריז האחרונה. מראה המכונית מקדם את הקו העיצובי החדש של שברולט ומידותיה הן מהנדיבות בקטגוריה: 453.5 ס"מ אורך, 180 ס"מ רוחב, 148 ס"מ גובה ו-268.5 ס"מ בין הסרנים.
לארץ תגיע השברולט קרוז עם שני מנועים בעלי תזמון שסתומים משתנה בנפחי 1.6 ו-1.8 ליטר עם 112 ו-140 כ"ס בהתאמה. בשני המקרים תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית בעלת 6 מהירויות. גרסת ה-1.6 הבסיסית תוצע בקבוצה 2 בעיקר לשוק הליסינג כאשר ללקוחות הפרטיים יוצעו גרסאות מאובזרות יותר. גרסת ה-1.8 תתמקם בקבוצה 3 ותתחרה בין היתר מול הסיויק של הונדה שלה יחידת כוח בנפח זהה. בכל מקרה, ב-UMI אומרים כי הקרוז תגיע עם אבזור בטיחותי מלא.
באשר לאופטרה אותה מחליפה הקרוז, היא תמשיך להיות משווקת בשנתיים הקרובות במחירים תחרותיים מה שיעזור לבדל אותה מהקרוז ולצמצם את התחרות בין השתיים.

נחיתת הקרוז היא האירוע העיקרי והחשוב של של שברולט בשנת 2009 שצפויה להיות שנת ההתעצמות המותג בישראל. בתחילת השנה נחת הטראוורס – רכב השטח הרך של שברולט – ובהמשך השנה צפויה להגיע גם הקאמארו החדשה. ב-UMI תולים תקוות גדולות בקרוז ומכוונים איתה לראשות הקטגוריה, לא פחות. בניגוד לעבר, ניראה שלקרוז יש את הכלים הנכונים לעשות זאת, אך בל נשכח שמתחרותיה אינן נחות על זרי הדפנה; הדור החדש של הגולף נחת בישראל, טויוטה קורולה זכתה לאחרונה לתיבת אוטומטית חדשה (שתימכר במקביל לגרסה בעלת התיבה הרובוטית) ואילו במסגרת מתיחת הפנים זכתה סיטרואן C4 לשילוב מגדש טורבו. דברים אלה רלוונטיים בעיקר לדגמים שמחוץ לקבוצה 2 לשווי שימוש, קרי גרסאות ה-1.6 ליטר המאובזרות של הקרוז כמו גם גרסת ה-1.8 ליטר. עבור גרסת ה-1.6 ליסינג ממתינה כבר מעבר לפינה – מאי-יוני השנה – מאזדה3 החדשה. כך שחייה של הקרוז אינם צפויים להיות קלים.