בטר פלייס ישראל (Better Place), החברה אשר עומדת מאחורי המכונית החשמלית של שי אגסי, הודיעה הבוקר (יום ב') כי חתמה על מסמך לשיתוף פעולה עם 19 חברות מובילות במשק במטרה לבחון את התאמת הרכב החשמלי לציי הרכב שברשותן. בין החברות: טבע, החברה לישראל, פלאפון, מטריקס, אורנג', ביטוח ישיר, רפאל, נטפים, כתר, Nike, אורבוטק ועוד. מימין: שי אגסי, משה קפלינסקי ועידן עופרבמסגרת ההסכם, בטר פלייס תתכנון את רשת ההטענה החשמלית לעובדי החברה ותתקין את התשתית בחניוני החברה ובבתי העובדים. במקביל עובדי החברות ישולבו בהדרכות ובסדנאות הסברה הנוגעות למודל החשמלי של בטר פלייס.
"היום אנחנו רואים אישור לכך שיש ביקוש אמיתי לכלי רכב חשמליים," אמר שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס. "אנו גם מצפים לביקוש הולך וגדל עם כניסתן של חברות בישראל, השותפות לחזון, ומדינות נוספות, אשר ביחד מייצגות פוטנציאל שוק עולמי של 50 מיליון כלי רכב. היום זה קצה הקרחון של הביקוש הצפוי בעולם".
משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל אמר : "שיתוף הפעולה יאפשר לחברות לקחת חלק בעיצוב ותכנון פריסת התשתית ובכך להתאים כבר היום את הפתרון החשמלי לצורכי החברה."

המכונית החשמלית בדרך לליסינג
האינטרס של בטר פלייס ואגסי בחברות הליסינג וציי הרכב ברור; על פי הערכות גורמים שונים בענף, בין 60%- ל-70% מכל כלי הרכב החדשים הנמכרים בישראל מדי שנה, מגיעים לחברות ליסינג או ציי רכב של חברות. גם הרצון של חברות הליסינג ברור שכן עוד בינואר 2008 הודיעה הממשלה על הטבת מיסוי לכלי רכב חשמליים; מס קנייה מופחת בשיעור של 10% לעומת 75% לשאר כלי רכב. נכון שהמיסוי המופחת תחום בכמות כלי הרכב החשמליים – כלומר ככל שימכרו יותר כלי רכב חשמליים המיסוי יעלה – אולם על פי אותה החלטת ממשלה, תמיד יישאר פער מיסוי משמעותי בין כלי רכב חשמליים למונעי בנזין או דיזל.
אז הכל ברור? לא בדיוק. מבלי לגעת בסוגיית הרכב החשמלי עצמו, תשתית הטעינה או הסוללות שעל מורכבותן דנו לא פעם, בטר פלייס אינה מתחייבת לדבר מלבד ניסוי כלים. למשל, אין כאן התחייבות של בטר פלייס לציוד ציי הרכב במכונית החשמלית המדוברת או הסבר כיצד יש לצייד את החברות השונות שכל ציי רכביה יתחבר "לשקע בעבודה" משעה 10 בבוקר עד 6 בערב.
יותר מכל נראה כי המיזם של אגסי מעוניין להדק את קשריו עם החברות הגדולות במשק במטרה להפוך לשחקן ליסינג. הערכות שניתנו בעבר והיום קיבלו משנה תוקף.
האם בטר פלייס תקים חברת ליסינג עצמאית?
צילום: מנהל
בטר פלייס במפגן כוח - חשיפת המגאן החשמלית לעיתונאים

לא פעם ציין אגסי כי המודל לתשתית הרכב החשמלי דומה לזה המוצע ע"י חברות הסלולר: פריסה ארצית של נקודות טעינה ותחנות להחלפת סוללות, כדי לספק גישה לחשמל מכל מקום. המודל של אגסי עבור הרכב החשמלי משיק גם הוא לזה המוצע ע"י חברות הסלולר, אך דומה יותר לזה המוצע ע"י חברות הליסינג: תשלום חודשי מסוסבד קבוע וידוע מראש המגלם את עלות הרכב והשימוש בו. נראה כי כעת עם הקשרים הנרקמים עם חברות ציי הרכב בישראל, בטר פלייס מתכננת לפרוס את רכביה ישירות לחברות אלה. ושיווק בליסניג, במיוחד לכלים אשר לפחות כעת יקרים יותר לרכישה ממקבילם הבנזיניים או זוללי הסולר, הוא הפתרון המושלם.