GM קונצרן ג'נרל מוטורס פרסם שלשום את נתוני מכירותיו ל-2008 – והתמונה, שאינה מפתיעה איש, אינה מלבבת. כמות המכירות הכוללת של הקונצרן ירדה ל-8.35 מיליון מכוניות, צניחה של כמיליון יחידות ו-10.8% לעומת 2007. ברבעון האחרון של 2008 הואצה הירידה במכירות ועמדה על כ-27% לעומת הרבעון המקביל של 2007. עם תוצאות אלו אין עוד ספק: GM היא מס' 2 בעולם, אחרי קבוצת טויוטה אשר מכרה 8.9 מיליון מכוניות.
מותג וולינג (Wuling) הסיני היה היחיד בין כל מותגי GM שהציג גידול במכירות, עם עליה של כ-17% - אך יש לציין כי וולינג, המייצרת רק כלי רכב מסחריים ולצרכים מיוחדים, היא מיזם בבעלות משותפת של GM ו-SAIC הסינית, בו מחזיקה GM רק כשליש מהמניות. מבין היתר דווקא מותג שברולט הציג את התוצאות הטובות ביותר במונחים יחסיים, עם נפילה של 8.4% בלבד (ל-4.5 מיליון מכוניות שנמכרו ברחבי העולם). לשברולט נוכחות חזקה מאי-פעם באירופה, שם עלו מכירות המותג בכ-10% וחצו לראשונה את רף חצי-המיליון, וגם באזור אסיה הפסיפית (סין, בעיקר) נרשמה עליה מרשימה של מעל 17%. האמר, לעומת זאת, הוא המותג עם התוצאות הגרועות ביותר: רק 37,573 מכוניות האמר נמכרו בכל העולם ב-2008, ירידה של כ-43%! בצפון אמריקה, שם מתרכזות עיקר מכירות האמר, ירדו המכירות למחצית מרמתן ב-2007 (שגם היא לא היתה מזהירה במיוחד עבור האמר). מותגי GM אחרים כמו GMC, ביואיק, פונטיאק, סאטורן וקאדילק ירדו בשיעורים שבין 18 ל-22 אחוזים, הולדן ודייהו – ב-10-11 אחוזים.
ג'נרל מוטורס טרם פרסמה את תוצאותיה העסקיות ל-2008, אך אין ספק כי המספרים יהיו עגומים. אתמול קיבלה GM נתח משמעותי נוסף מהסיוע הממשלתי שעליו הוסכם בדצמבר: סכום עתק של 5.4 מיליארד דולר הועבר – באיחור של שבוע – לחשבון הבנק הצמא של הקונצרן, ובכך מגיע סך הסיוע שהתקבל עד עתה ל-9.4 מיליארד דולר מתוך סכום כולל של 13.4 מיליון שהובטחו.